بازگشت به آرشیو

اپلیکیشن جدید برای مقابله با آمازون

4 ژوئن 2015، ساعت 15:48

اپلیکیشن‌ها

 

کتابفروشی‌های مستقل سلاح تازه‌ای برای مبارزه با آمازون پیدا کرده‌اند. اپلیکشین Bookindy افزونه‌ای است برای مرورگر کروم که به محض نصب، تغییراتی را در ظاهر سایت آمازون ایجاد می‌کند. با داشتن این اپلیکیشن شما یک کادر اضافی در بخش قیمت‌ کتاب خواهید دید که ارزان‌ترین قیمت کتاب مورد نظر شما را در کتابفروشی‌های مستقل نشان می‌دهد. شما می‌توانید کتابفروشی را از لینک مربوطه پیدا کنید و ببینید چقدر با مکانی که حضور دارید فاصله دارد و تصمیم بگیرید که سری به کتابفروشی بزنید یا آنلاین آن را از همان کتابفروشی خریداری کنید. 

مدتی است که کتابفروشی‌های مستقل از امپراتوری آمازون جان به لب شده‌اند و با استراتژی‌های مختلف سعی می‌کنند توجه خریداران را به خود جلب کنند. این اپلیکیشن از اطلاعات خود آمازون استفاده کرده و سعی می‌کند خریدار را جذب کند. اطلاعات موجودی در کتابفروشی‌های مستقل را هم از سایت Hive می‌گیرد که مرکز و شبکه‌ای است برای جمع‌آوری اطلاعات کتابفروشی‌های مستقل و حمایت از آنها.

ویل کوکسون، طراح و سازنده‌ی این اپلیکشین می‌گوید: «من خودم هم در این تله‌ی راحت‌طلبی افتادم. بدون اینکه به کتابفروشی‌ای که فقط ۱۰ دقیقه با من فاصله داشت فکر کنم، خوشحال کتاب‌های بالارد و موراکامی و کارور را از آمازون سفارش می‌دادم. آمازون راحت است. برای آدم‌های تنبل که با لپ‌تاپ به تخت می‌روند و خرید‌های آنلاین بی‌ملاحظه می‌کنند، آمازون رویایی است. یک فهرست مدون آشنا برایم فراهم می‌کند که با یک کلیک خریدم را می‌کنم و فردا صبح‌اش هم کتاب را تحویل می‌گیرم. [...] من می‌خواستم چیزی بسازم که با آمازون رقابت شانه به شانه نکند بلکه آمازون را در بربگیرد و به شما اشاره‌ای کند که گزینه خرید از کتابفروشی محلی را هم دارید.»

منبع خبر: گاردین

اپلیکیشن جدید برای مقابله با آمازون:

نظر شما ثبت شد و پس از بررسی مدیریت سایت منتشر خواهد شد.