بازگشت به آرشیو

با نویسنده موردعلاقه‌تان چه‌طور در تماس هستید؟

9 دسامبر 2015، ساعت 10:06

متفرقه

زمان زیادی گذشته از روزگاری که اگر می‌خواستید با نویسنده موردعلاقه‌تان تماس بگیرید، یا باید به خودش نامه می‌نوشتید یا به کارگزارش و امیدوار می‌نشستید تا به نامه‌تان پاسخی داده شود. اگر هم نویسنده‌ای به شهرت استیون کینگ بودید که خب وب‌سایت رسمی برای طرفداران‌اش وجود داشت که هر ماه خبرنامه برای هواداران می‌فرستاد و خبر می‌داد چه کتاب‌های جدیدی در راه است. این روزها نویسنده‌ها یا بلاگ خود را دارند یا در شبکه‌های اجتماعی فعال‌اند. اما رایج‌ترین راهی که خواننده‌ها با نویسنده‌های موردعلاقه خود در ارتباط هستند چیست و نویسنده‌ها چه‌طور برای خودشان بازاریابی می‌کنند؟

تحقیقی نشان داده که ۱۹.۶۶ درصد خواننده‌ها برای آگاهی از آخرین اخبار مربوط به نویسنده‌های موردعلاقه خود از توییتر استفاده می‌کنند و مستقیما برای‌شان پیغام می‌فرستند. بهترین نکته درباره توییتر این است که نویسنده‌ها آن‌جا خودشان هستند و چیزی هم برای پرده‌پوشی ندارند. کار این نویسنده‌ها این نیست که با #کتاب‌من‌رابخرید اعصاب ملت را خرد کنند، بلکه از زندگی‌شان، اتفاقات جهان و چیزهای جالب حرف می‌زنند.

۱۷.۲ درصد جمعیت این تحقیق هم گفته‌اند مستقیما سراغ وب‌سایت‌های نویسنده‌ها می‌روند و ۱۲.۰۴ درصد هم گفته‌اند بلاگ‌های نویسنده‌ها را چک می‌کنند. وب‌سایت و بلاگ کاملا دو چیز متفاوت هستند. وب‌سایت اساسا جایی است که نویسنده‌ها لینک‌های مربوط به فروش کتاب‌هایشان را می‌گذارند، مثلا این که کتابی را چه‌طور آن‌لاین یا در کدام کتاب‌فروشی‌ها می‌شود تهیه کرد. در حالی که بلاگ جایی است که نویسنده‌ها بیشتر صدای شخصی‌شان را انعکاس می‌دهند؛ جایی برای نوشتن درباره چیزهایی که دوست دارند.

۱۶.۴۶ درصد از این جمعیت هم گفته‌اند که سراغ صفحه‌های رسمی نویسنده‌ها در فیس‌بوک می‌روند. صفحه‌های فیس‌بوک این حسن را دارند که فضای خصوصی‌تری برای گفت‌وگو فراهم است و بعضی خواننده‌ها از این فضا خوش‌شان می‌آید. پست کردن روی دیوارهای فیس‌بوکی و دنبال کردن و پاسخ دادن به موضوعی در این فضا راحت‌تر است.

۹.۰۵ درصد از خواننده‌ها هم گفته‌اند که مشترک خبرنامه نویسنده‌ها هستند، ۷.۳۳ درصد پروفایل آمازون نویسنده‌ها را چک می‌کنند، ۵.۱۳ درصد اکانت اینستاگرام نویسنده‌ها را می‌بینند و کمتر از ۲ درصد اگر پادکستی از نویسنده‌ها وجود داشته باشد، به آن گوش می‌دهند.

 

آنچه خواندید، بازنویسی و ترجمه این مطلب است.

با نویسنده موردعلاقه‌تان چه‌طور در تماس هستید؟:

نظر شما ثبت شد و پس از بررسی مدیریت سایت منتشر خواهد شد.