بازگشت به آرشیو

آینده کتاب‌های الکترونیک: کتاب‌هایی با موسیقی متن

14 ژانویه 2016، ساعت 16:51

نشر الکترونیک

برای بعضی کتاب‌خوان‌ها ورق زدن کتاب‌ها و بوی کاغذ آن‌قدر مهم است که آن‌ها به‌هیچ وجه با خواندن کتاب‌های الکترونیکی کنار نمی‌آیند. اما بریتانیایی‌ها به‌تازگی کاری کرده‌اند که می‌تواند خواندن کتاب‌های الکترونیکی را به تجربه‌ای لذت‌بخش تبدیل کند.

کتاب‌هایی با موسیقی متن -کتاب‌هایی که جلوه‌های صوتی دارند- از چهار سال پیش وارد بازار کتاب شده‌اند، اما تحقیقاتی که Booktrack انجام داده نشان می‌دهد بریتانیایی‌ها دومین ملت بعد از آمریکایی‌ها هستند که چشم و گوش‌شان به این ابزار جدید حسابی علاقه‌مند شده. تحقیقات نشان داده تعداد بریتانیایی‌هایی که به کتاب‌هایی با موسیقی متن گوش می‌دهند از ماه ژوییه گذشته ۱۳ برابر شده و در حال حاضر ۲.۵ میلیون کاربر از اپلیکیشن Booktrack استفاده می‌کنند.

کتاب‌خوان‌ها از کتاب‌هایی که موسیقی متن دارند استقبال چندانی نکردند. قابل پیش‌بینی بود که سنتی‌ها اصرار داشتند جلوه‌های صوتی حواس خواننده را از خواندن کتاب پرت می‌کند و روی تخیل خواننده تاثیر می‌گذارد. یکی از دست‌اندرکاران نشر معتقد است: «خواننده‌ها دوست دارند خودشان را در کتاب غرق کنند و بگذارند تخیل‌شان آزادانه سفر کند، نه این که چیزی در روند خواندن‌شان دخالت کند و تاثیر بگذارد.»

 

آنچه خواندید، بازنویسی و ترجمه این خبر است.

آینده کتاب‌های الکترونیک: کتاب‌هایی با موسیقی متن:

نظر شما ثبت شد و پس از بررسی مدیریت سایت منتشر خواهد شد.