بازگشت به آرشیو

مجانی کتاب می‌خوانید، اما نویسنده‌ها حق‌الزحمه می‌گیرند

24 فوریه 2016، ساعت 10:16

نشر الکترونیک

پلت‌فرم جدیدی طراحی شده به اسم Eleven که به کاربران اجازه می‌دهد در ازای تماشای آگهی به هزاران کتاب الکترونیکی مجانی دسترسی داشته باشند.

در این پلت‌فرم با توجه به محتوای کتابی که برای خواندن انتخاب کرده‌اید، در ابتدای هر فصل یک آگهی گذاشته شده. شما می‌توانید روی آگهی کلیک کنید. به این ترتیب، هم از شرکتی حمایت کرده‌اید که حامی کتاب خواندن مردم است و هم با هر کلیکی که روی این آگهی می‌شود، حق‌الزحمه‌ای به نویسنده کتاب تعلق می‌گیرد.

دست‌اندرکاران ساخت این سایت می‌گویند: «شما دوست دارید که نویسنده موردعلاقه‌تان حق‌الزحمه دریافت کند و نویسنده‌ها هم باید از راه نوشتن زندگی‌شان را بگردانند. ما هم در مقام خواننده می‌خواهیم آن‌ها به کار نویسندگی‌شان ادامه بدهند و دوست داریم همه جهان هم در امر مطالعه کتاب‌ها مشارکت داشته باشند. در این سایت ما می‌دانیم علاقه شما به خواندن، یعنی احترام گذاشتن به کار نوشتن. ما با ناشرهای سراسر جهان مشارکت کرده‌ایم تا بهترین کتاب‌ها را مجانی در اختیار شما قرار بدهیم و راهی پیدا کرده‌ایم که مطمئن شویم نویسنده‌ها هنوز می‌توانند از این راه کسب درآمد کنند و این رازش چیزی نیست، جز آگهی.»

آن‌ها می‌گویند: «برای این کار، در ابتدای فصل‌های کتاب یک آگهی کوچک با توجه به محتوای کتاب گنجانده‌ایم. شما کتاب را می‌خوانید و اگر محصولی را که تبلیغ شده دوست داشتید یا صرفا می‌خواهید از شرکتی که از مقوله مطالعه حمایت کرده حمایت کنید، می‌توانید روی آگهی کلیک کنید. با هر کلیک، شرکت‌ها به نویسنده کتاب حق‌الزحمه می‌پردازند و شما هم می‌توانید بهترین کتاب‌ها را مطالعه کنید. یادتان باشد هر چه‌قدر به تعداد ای‌بوک‌های مجانی اضافه شود، مردم بیشتری می‌توانند به ادبیات خوب دنیا دسترسی داشته باشند، نویسنده‌ها هم می‌توانند خواننده‌های بیشتری داشته باشند. این جوری نویسنده‌های جدید را هم می‌شناسید و ترسی ندارید از این که پول بپردازید و کتاب‌شان را دوست نداشته باشید.»

مجانی کتاب می‌خوانید٬ اما نویسنده‌ها حق‌الزحمه می‌گیرند:

نظر شما ثبت شد و پس از بررسی مدیریت سایت منتشر خواهد شد.