بازگشت به آرشیو

نویسنده‌های موفق چه‌طور از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند -بخش اول

14 ژوئن 2016، ساعت 14:24

بازاریابی

نویسنده‌های موفق در شبکه‌های اجتماعی چه‌طور عمل می‌کنند؟ این نویسنده‌ها علاوه بر لینک کتاب‌هایشان چه چیزهای دیگری می‌توانند در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند؟

این مطلب به ۲۳ ایده‌ای می‌پردازد که کمک می‌کند کتاب‌تان را بهتر در شبکه‌های اجتماعی معرفی کنید. این مطلب برای نویسنده‌ها است، برای این که به آن‌ها کمک کند راه‌های بهتری پیدا کنند و خواننده‌ها را درگیر خواندن کتاب‌هایشان کنند.

بخش اول این ۲۳ ایده را این هفته و بخش دوم آن را هفته آینده بخوانید.

 

۱. جلسه پرش و پاسخ آنلاین برگزار کنید.

این امکان را در اختیار خواننده‌های کتاب‌تان قرار بدهید که به‌صورت زنده از شما سوال کنند و آن‌قدری وقت در اختیارشان قرار دهید که بتوانند در این مدت به اندازه کافی به سوالات‌شان توجه شود.

 

۲. از طرفداران‌تان درباره کتاب نظرخواهی کنید.

طرفداران شما اغلب مشتاق‌اند تا نظرات‌شان را در فضای آنلاین مطرح کنند. می‌توانید مثلا یکی از نقدهایی را که درباره کتاب‌تان یکی از همین طرفدارها نوشته در صفحه‌تان بگذارید و از همه بخواهید درباره آن نظر بدهند و در این نظرخواهی شرکت کنند.

 

۳. طرح‌ جلد کتاب‌هایتان را زودتر از موعد منتشر کنید.

شبکه‌های اجتماعی بهترین جا برای این است که به طرفداران‌تان نشان بدهید کتاب بعدی‌تان چه شکل و شمایلی خواهد داشت. همین که نسخه دیجیتالی کارتان را ببینند، هیجان‌زده خواهند شد و به محض این که کتاب آماده شود آن را خواهند شناخت.

 

۴. صحنه‌ای از کتاب‌تان را بازسازی کنید.

حتما در کتاب‌تان از وسایلی نام می‌برید. می‌توانید صحنه‌ای از کتاب را با همین وسایل بازسازی کنید و از آن عکس بگیرید و در صفحه‌تان منتشر کنید. حتی بعضی از این وسایل را می‌توانید به‌عنوان جایزه به خواننده‌های کتاب‌تان بدهید.

 

۵. برنامه‌های کتاب‌تان را برای خواننده‌ها منتشر کنید.

اگر در کنفرانسی شرکت می‌کنید، در تور کتاب‌تان به شهرهای مختلف، مراسم امضای کتاب‌تان یا هر مراسم دیگری شبیه به این‌ها، این اطلاعات را در شبکه‌های اجتماعی در اختیار خواننده‌ها قرار بدهید.

 

۶. عکسی از پشت صحنه فرآیند کتاب نوشتن‌تان در اختیار خواننده‌هایتان قرار بدهید.

به طرفداران‌تان نشان بدهید در فرآیند نوشتن چه چیزی الهام‌بخش‌تان بوده است. این می‌تواند بخشی از تحقیق‌تان حین نوشتن کتاب باشد. مثلا اگر به سفری برای این تحقیقات رفته‌اید یا طرح‌هایی که برای کارتان کشیده‌اید یا حتی از بخش‌هایی از دست‌نویس اولیه‌تان عکس بگیرید و آن‌ها را منتشر کنید.

 

۷. طرفداران‌تان را در جریان پیشرفت کارتان قرار بدهید.

ممکن است خواننده‌های کتاب‌تان درباره کتاب بعدی‌تان پرس‌وجو کنند. آن‌ها را در جریان آخرین خبرها قرار دهید. آن‌ها از شنیدن مراحل پیشرفت کتاب‌تان خوشحال می‌شوند. مثلا بد نیست اگر عنوان کتاب‌تان نهایی شده، تصویری از عنوان کتاب روی مونیتور کامپیوترتان بگیرید و آن را در صفحه‌تان منتشر کنید.

 

۸. محل کارتان را به خواننده‌هایتان نشان دهید.

حالا اگر هم نمی‌خواهید اطلاعات دقیقی درباره فرآیند نوشتن کتاب‌تان بدهید، به طرفداران‌تان نشان بدهید کجا کار می‌کنید. نوشتن از آن دست کارهایی است که در خلوت انجام می‌شود و شبکه‌های اجتماعی بزرگ‌ترین راه هستند برای این که خواننده‌ها را به محل کارتان دعوت کنید، بدون این که خطر پرت کردن حواس‌تان وجود داشته باشد.

 

۹. یکی از نقل‌قول‌های شخصیت‌های کتاب‌هایتان را برای خواننده‌ها در شبکه‌های اجتماعی بنویسید.

یکی از آن نقل‌قول‌های چشمگیر و الهام‌بخش و بامزه یکی از شخصیت‌های داستان‌هایتان را انتخاب کنید و آن را در شبکه‌های اجتماعی برای طرفداران‌تان بنویسید. می‌توانید از اپلیکیشن‌های مختلف برای زیباتر شدن کارتان هم استفاده کنید.

 

۱۰. عشق به کتاب‌تان را با خواننده‌هایتان در میان بگذارید.

خواننده‌هایی که نویسنده‌ها را در شبکه‌های اجتماعی فالو می‌کنند قطعا عاشق کتاب‌اند. این که شما هم عاشق کتاب‌اید و آن را با خواننده‌ها در میان بگذارید، باعث می‌شود آن‌ها بیشتر تشویق شوند.

 

۱۱. خبرهای خوب را منتشر کنید و از خواننده‌های کتاب‌تان تشکر کنید.

این که مثلا کتاب‌تان جزءِ کتاب‌های پرفروش‌ شده یا مثلا قرارداد خوبی برای کتاب‌تان بسته‌اید از آن دست خبرهایی است که نویسنده‌ها دوست دارند آن را با صدای بلند منتشر کنند. این خبرها را در صفحه‌تان منتشر کنید و از خواننده کتاب‌هایتان که با پشتیبانی‌شان باعث این اتفاق شده‌اند تشکر کنید. این روش متواضعانه‌ای است که حضور خواننده‌ها را در موفقیت نویسنده به رسمیت می‌شناسد.

 

۱۲. آثار هنری خواننده‌ها را از آثارتان بازنشر کنید.

می‌توانید مراتب قدردانی‌تان را از خواننده‌ها با انتشار مجدد عکس‌هایی نشان بدهید که آن‌ها از کتاب‌های شما گرفته‌اند. عکس‌هایی را که این خواننده‌ها برای‌تان پست کرده‌اند، در صفحه‌تان بازنشر کنید.

 

آنچه خواندید، بازنویسی و ترجمه این مطلب است.

نویسنده‌های موفق چه‌طور از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند -بخش اول:

نظر شما ثبت شد و پس از بررسی مدیریت سایت منتشر خواهد شد.

  • اصلان قزللو

    ایده‌های بسیار خوبی ست . به ویژه در بحران کتاب در ایران
    27 ژوئن 2016، ساعت 15:09 پاسخ