بازگشت به آرشیو

پلت‌فرم آموزشی جدید آمازون

12 اکتبر 2016، ساعت 10:10

خبر

آمازون پلت‌فرم جدیدی طراحی کرده به اسم «آمازون اینسپایر». خدمات مجانی این پلت‌فرم به کاربران اجازه می‌دهد در منابع آموزشی این سایت جست‌وجو کنند، کشف کنند و در عین حال، منابع آموزشی خود را با دیگران قسمت کنند. از جمله این که معلم‌ها می‌توانند محتوای آموزشی موردنیاز خود مثل طرح درس‌های آموزشی را در این پلت‌فرم پیدا کنند.

هر کاربری می‌تواند با توجه به محتوای موردنیاز خود، ده ملاک مشخص را در نظر بگیرد. این ده ملاک شامل موضوع، پایه، نوع و فرمت منابع می‌شود. به‌علاوه، اساتید می‌توانند این محتوا را ارزیابی کنند و به آن نمره بدهند تا ارزش هر منبع روشن شود.

قسمت اعظم محتوایی را که در این پلت‌فرم عرضه می‌شود، معلم‌ها تولید و با دیگران هم‌خوان کرده‌اند. اما بعضی از این منابع را هم سازمان‌هایی که با آمازون همکاری می‌کنند در اختیار این پلت‌فرم قرار داده‌اند. از جمله این سازمان‌ها می‌توان به موزه خبر و روزنامه‌نگاری واشینگتن (نیوزیوم) اشاره کرد.

آمازون در این راستا از مدارس، ایالت‌ها، مناطق مختلف و خالقان منابع آموزشی دعوت کرده تا با آن‌ها همکاری کنند. آن‌ها برای این کار فرم ساده‌ای در نظر گرفته‌اند و از همه کاربران درگیر تولید محتوای آموزشی خواسته‌اند این فرم را تکمیل کنند و همکاری‌شان را شروع کنند. البته آمازون از اساتید هم خواسته که منابع را بخوانند و ارزش‌گذاری کنند.

پلت‌فرم آموزشی جدید آمازون:

نظر شما ثبت شد و پس از بررسی مدیریت سایت منتشر خواهد شد.

  • نادر حاجی شمسایی

    خیلی عالی است
    20 اکتبر 2016، ساعت 15:23 پاسخ