بازگشت به آرشیو

اتوبوس‌هایی که کتاب‌خانه دارند

30 ژانویه 2017، ساعت 20:40

کتاب‌خوانی

یک شرکت اتوبوس‌رانی در هامبورگ آلمان به نام VHH مدت‌هاست که قفسه‌هایی را در بعضی از اتوبوس‌های مسافرتی‌اش نصب کرده تا مسافرانی که سوار این اتوبوس‌ها می‌شوند از فرصت استفاده کنند و در حین سفر یکی از کتاب‌های این قفسه‌ها را انتخاب کنند و بخوانند.

تنها کاری که مسافرها می‌کنند این است که کتابی را که دوست دارد انتخاب کنند و شروع کنند به خواندن. اگر حین سفر مسافر نتواند کتاب را تمام کند، می‌توانند کتاب را با خودش به خانه ببرند و بعد از تمام کردن کتاب، آن را به اتوبوس برگرداند یا برای شرکتی که این کتاب‌ها را تامین می‌کند پست کنند.

شرکت اتوبوس‌رانی VHH این طرح را که «ایستگاه کتاب» نام دارد در سال ۲۰۱۰ با شرکت دیگری شروع کرد که کارش جمع کردن کتاب‌های دست‌دوم است. در طول هفت سال گذشته، این شرکت حدود یک میلیون کتاب برای قفسه‌های ۱۵۰ اتوبوس فراهم کرده است. این شرکت کتاب‌هایی را جمع‌آوری می‌کند که مردم به خیریه‌های مختلف اهدا می‌کنند و کارکنان آن بهترین کتاب‌ها را برای گذاشتن قفسه‌های اتوبوس‌ها انتخاب می‌کنند. این کتاب‌ها برچسب می‌خورند و هفته‌ای یک‌بار به اتوبوس‌ها تحویل داده می‌شوند. ظاهرا مادران و فرزندشان بیشترین مشتری این کتاب‌ها در اتوبوس‌ها هستند. آن‌ها با هم کل مسیر را کتاب می‌خوانند.

 

آنچه خواندید، بازنویسی و ترجمه این خبر است.

اتوبوس‌هایی که کتاب‌خانه دارند:

نظر شما ثبت شد و پس از بررسی مدیریت سایت منتشر خواهد شد.