از پیازآباد تا شهر سوخته
کتاب‌ها

از پیازآباد تا شهر سوخته

درباره این کتاب

نشر نوگام٬ مردادماه ۱۳۹۲٬ فراخوانی را با عنوان مسابقه‌ سفرنامه‌نویسی برگزار کرد. در مدت یک ماه و نیمی که فرصت برای ارسال سفرنامه‌ها بود، ۴۱ داستان به دست ما رسید. از این تعداد، هیات انتخاب نوگام ۱۵ داستان را برگزید و آن‌ها را برای هیات داوران ارسال کرد. پیام یزدانجو٬ نویسنده و مترجم٬ سیدرضا شکراللهی٬ نویسنده و ویراستار و آیدا احدیانی٬ نویسنده و وبلاگ‌نویس هیات داوران اولین دوره مسابقه سفرنامه‌نویسی نوگام بودند. با جمع نمرات هیات داوران یک اثر به عنوان برنده نهایی انتخاب شد و در مجموع آثار ده نفر برگزیده این مسابقه نیز در این مجموعه سفرنامه با نام از پیازآباد تا شهر سوخته منتشر شد.

برنده جایزه اول

سفرنامه اردبیل٬ نوشته گیس‌طلا

ده داستان منتخب (بدون ترتیب)

اشک‌های شیرین پیازآباد٬ نوشته امید باقری

ایستگاه ۴۵. ۹ نوشته هما ارشاد

ترکمن‌نامه٬ نوشته غزل فیض

خداحافظ تهران٬ نوشته مرضیه ستوده

زمین سرخ بی‌بر٬ نوشته مجید سجادی تهرانی

زن که نباید تنها سفر کند٬ نوشته مهتاب میرطاهری

سفرنامه اردبیل٬ نوشته گیس‌طلا

سفرنامه اصفهان٬ نوشته مهرداد رشیدی

سفرنامه شهر سوخته٬ نوشته شبنم میری

سفرنامه هرمز٬ نوشته هادی کیکاووسی

توضیحات ناشر

این کتاب در تاریخ ۱۹ آذر ماه ۱۳۹۲ (۱۰ دسامبر ۲۰۱۳) منتشر شده است.

نظر شما درباره کتاب

  • میهمان 11 دسامبر 2013، ساعت 13:45
    کتاب خوبی است
    پاسخ
  • مهتاب میرطاهری 14 دسامبر 2013، ساعت 7:18
    با سلاماز انتشار سفرنامه ها بسیار ممنونم و از خواندنشان خیلی لذت برده و هنوز مشغول خواندنم. "زن که تنها سفر نمیکند" را من نوشته ام و از تغییراتی که در متن دادید بسیار متعجب شدم. برخی از افعال کاملاً عوض شده اند و بیمعنی شده هند و حتی نقطه گزاری اشتباه اضافه شده است. چند مورد دیگر نیز در املا وجود دارد. آیا ویرایشی انجام شده؟ و اگر شده چرا بطور غلط؟!
    پاسخ
  • alimorad 14 دسامبر 2013، ساعت 9:30
    esme besiar jalebi ro khanome mahtab mirtaheri baraye safar nameh khod entekhab kardand,ba omid salamati ishan va safarhaye bishtar .
    پاسخ
  • ستاره هدیه 14 دسامبر 2013، ساعت 15:48
    خیلی جالب بود انگار من هم با این مسافران همسفر بودم و اشتیاق و لذت از سفرشان به من هم منتقل شد...
    پاسخ
  • مریمجزایری 14 دسامبر 2013، ساعت 20:20
    عزیزم مهتاب جان بهت تبریک میگمامیدوارم مووفقیتهای بیشتری نصیبت بشه
    پاسخ
  • آرمين 15 دسامبر 2013، ساعت 16:14
    سلام مهتاب جون مرسى از کتابى که براى دانلود گذاشتى دانلودش کردم خيلى خوبه مال سفرهاى اسيايى و اروپايي براى دانلود اگه گذاشتى اطلاع بده مرسى مهتاب جان
    پاسخ
  • میهمان 16 دسامبر 2013، ساعت 3:40
    Wonderful
    پاسخ
  • گیس طلا 27 دسامبر 2013، ساعت 14:11
    ممنون ازاینکه اجازه شرکت در مسابقه را به من دادید و سپاسگزار از داورانی که رتبه اول را به من دادندو لذت بخش بود خواندن سفرنامه های که شوق سفر را بیش از پیش می کرد
    پاسخ
  • آتوسا 27 دسامبر 2013، ساعت 21:00
    خداحافظ تهران عالى بود. چرا اول نشد؟
    پاسخ
  • منا 11 ژانویه 2014، ساعت 22:03
    باسلام راستی سفرنامه آبادان چطوری بود خوب بودیانه.اگرانتقادکنیدناراحت نمیشم میخوام مشکل من کجابودتاقویش کنم.مرسی
    پاسخ
  • ماری 26 ژانویه 2014، ساعت 8:34
    از اینکه زنانی متفاوت و باجرات تو جامعه ایران می بینم خیلی ذوق می کنم مخصوصا کسانی که جرات سفر کردن به تنهایی رو دارن و خودشون رو اسیر سنتها و افکار خرافی و غلط عامه مردم ایران نکردن .به همه شما و خودم افتخار می کنم.
    پاسخ
  • فرهنگ واصفی 19 فوریه 2014، ساعت 10:46
    این گیس طلا سفرنامه اش بسیار ضعیف بود. درخور این مجموعه نبود. چرا چاپ شد؟
    پاسخ
  • ویراستار نوگام 19 فوریه 2014، ساعت 11:00
    آقای واصفی عزیزاین داستان‌ها طی دو مرحله توسط نوگام و بعد از آن با انتخاب هیئت داوران امتیاز گرفتند و برگزیده شده‌اند.با تشکرنوگام
    پاسخ
  • محمد دارابپور 15 آوریل 2014، ساعت 19:39
    واقعا عالى بود دست شما درد نكنه
    پاسخ
  • مهمان 17 اکتبر 2014، ساعت 9:19
    خیلی خیلی سفرنامه زیبایی بود ممنون
    پاسخ
  • ASIF 2 مارس 2015، ساعت 6:25
    GOOD
    پاسخ