از پیازآباد تا شهر سوخته
درباره این کتاب
نشر نوگام٬ مردادماه ۱۳۹۲٬ فراخوانی را با عنوان مسابقه سفرنامهنویسی برگزار کرد. در مدت یک ماه و نیمی که فرصت برای ارسال سفرنامهها بود، ۴۱ داستان به دست ما رسید. از این تعداد، هیات انتخاب نوگام ۱۵ داستان را برگزید و آنها را برای هیات داوران ارسال کرد. پیام یزدانجو٬ نویسنده و مترجم٬ سیدرضا شکراللهی٬ نویسنده و ویراستار و آیدا احدیانی٬ نویسنده و وبلاگنویس هیات داوران اولین دوره مسابقه سفرنامهنویسی نوگام بودند. با جمع نمرات هیات داوران یک اثر به عنوان برنده نهایی انتخاب شد و در مجموع آثار ده نفر برگزیده این مسابقه نیز در این مجموعه سفرنامه با نام از پیازآباد تا شهر سوخته منتشر شد.
برنده جایزه اول
سفرنامه اردبیل٬ نوشته گیسطلا
ده داستان منتخب (بدون ترتیب)
اشکهای شیرین پیازآباد٬ نوشته امید باقری
ایستگاه ۴۵. ۹ نوشته هما ارشاد
ترکمننامه٬ نوشته غزل فیض
خداحافظ تهران٬ نوشته مرضیه ستوده
زمین سرخ بیبر٬ نوشته مجید سجادی تهرانی
زن که نباید تنها سفر کند٬ نوشته مهتاب میرطاهری
سفرنامه اردبیل٬ نوشته گیسطلا
سفرنامه اصفهان٬ نوشته مهرداد رشیدی
سفرنامه شهر سوخته٬ نوشته شبنم میری
سفرنامه هرمز٬ نوشته هادی کیکاووسی
توضیحات ناشر
این کتاب در تاریخ ۱۹ آذر ماه ۱۳۹۲ (۱۰ دسامبر ۲۰۱۳) منتشر شده است.
نظر شما درباره کتاب
-
مهتاب میرطاهری 14 دسامبر 2013، ساعت 7:18با سلاماز انتشار سفرنامه ها بسیار ممنونم و از خواندنشان خیلی لذت برده و هنوز مشغول خواندنم. "زن که تنها سفر نمیکند" را من نوشته ام و از تغییراتی که در متن دادید بسیار متعجب شدم. برخی از افعال کاملاً عوض شده اند و بیمعنی شده هند و حتی نقطه گزاری اشتباه اضافه شده است. چند مورد دیگر نیز در املا وجود دارد. آیا ویرایشی انجام شده؟ و اگر شده چرا بطور غلط؟!پاسخ
-
alimorad 14 دسامبر 2013، ساعت 9:30esme besiar jalebi ro khanome mahtab mirtaheri baraye safar nameh khod entekhab kardand,ba omid salamati ishan va safarhaye bishtar .پاسخ
-
ستاره هدیه 14 دسامبر 2013، ساعت 15:48خیلی جالب بود انگار من هم با این مسافران همسفر بودم و اشتیاق و لذت از سفرشان به من هم منتقل شد...پاسخ
-
مریمجزایری 14 دسامبر 2013، ساعت 20:20عزیزم مهتاب جان بهت تبریک میگمامیدوارم مووفقیتهای بیشتری نصیبت بشهپاسخ
-
آرمين 15 دسامبر 2013، ساعت 16:14سلام مهتاب جون مرسى از کتابى که براى دانلود گذاشتى دانلودش کردم خيلى خوبه مال سفرهاى اسيايى و اروپايي براى دانلود اگه گذاشتى اطلاع بده مرسى مهتاب جانپاسخ
-
گیس طلا 27 دسامبر 2013، ساعت 14:11ممنون ازاینکه اجازه شرکت در مسابقه را به من دادید و سپاسگزار از داورانی که رتبه اول را به من دادندو لذت بخش بود خواندن سفرنامه های که شوق سفر را بیش از پیش می کردپاسخ
-
منا 11 ژانویه 2014، ساعت 22:03باسلام راستی سفرنامه آبادان چطوری بود خوب بودیانه.اگرانتقادکنیدناراحت نمیشم میخوام مشکل من کجابودتاقویش کنم.مرسیپاسخ
-
ماری 26 ژانویه 2014، ساعت 8:34از اینکه زنانی متفاوت و باجرات تو جامعه ایران می بینم خیلی ذوق می کنم مخصوصا کسانی که جرات سفر کردن به تنهایی رو دارن و خودشون رو اسیر سنتها و افکار خرافی و غلط عامه مردم ایران نکردن .به همه شما و خودم افتخار می کنم.پاسخ
-
فرهنگ واصفی 19 فوریه 2014، ساعت 10:46این گیس طلا سفرنامه اش بسیار ضعیف بود. درخور این مجموعه نبود. چرا چاپ شد؟پاسخ
-
ویراستار نوگام 19 فوریه 2014، ساعت 11:00آقای واصفی عزیزاین داستانها طی دو مرحله توسط نوگام و بعد از آن با انتخاب هیئت داوران امتیاز گرفتند و برگزیده شدهاند.با تشکرنوگامپاسخ