آدم‌ها و مترسک‌ها
کتاب‌ها

آدم‌ها و مترسک‌ها

خواندن بخشی از کتاب

درباره این کتاب

«شعر، برداشت‌هایی از زندگی نیست؛ بلکه یکسره خودِ زندگی ست، رویایی‌ست که در عالم بیداری می‌گذرد.»

احمد شاملو


«آدم‌ها و مترسک‌ها»، حکایت شاعر است و جامعه‌اش. جایی که تمام جاده‌ها، فکر بن‌بست در سر دارند، مترسک می‌خواهد این بن‌بست‌ها را بشکند، مهربانی کند تا انسان تنهای این قرن  به زندگی امیدوار شود. اگر بهار، سبزی را در چشم آدم‌ها از یاد برده است، همین که کلاه مترسک سبز شود، تغییر فصل را به یاد چشم‌ها می‌آورد. اگر عشق در شهر، راهش را گم کرده و طوفان ها لباس مترسک را از تنش به در می‌کنند، او عاشقی را فریاد می‌زند. باید شاعرانگی با زبان در آمیزد و شاعر به اشیای مجازی در ذهنش، رفتاری تازه و نامتعارف در جهان واقعی بدهد تا از این نظام تازه ی روابط اشیا و رفتارشان، شعر زاده شود که می‌شود.
  در این شهر شلوغ که آدم‌هایش آن قدر گرفتارند که فرصتی برای دیدن جهان اطراف خود، خیابان و کوچه و آدم‌هایش را ندارند، شاعر به جای آن‌ها از در و دیوار و کوه و دشت می‌گذرد و تصویرهای کوتاهی می‌سازد با چند واژه، تا آن ها در فاصله‌ی دو ایستگاه اتوبوس، مترو یا در لحظه‌های به جا مانده از کار و گرفتاری، مرورش کنند؛ ببینند و خود به جای شاعر بنشینند و دوباره بسازندش. شاید این بار، آن چه را که شعر نگفته یا در زاویه‌ای پنهانش کرده، خود بگویند. آری این شعرهای کوتاه، در قالب آدم‌ها و مترسک‌ها، منتظر دستی و چشمی‌ست. این مجموعه، چهارمین دفتر شعر شاعر از یازده دفتر و چهار تحقیق و پژوهش و ۱۰ کتاب کودک و نوجوان و چند ترجمه است که توانسته به جهان بزرگ مخاطب پا بگذارد.

توضیحات ناشر

مجموعه شعر آدم‌ها و مترسک‌ها  در برگیرنده‌ی شعرهای ساده و طبیعت گرایانه‌ای هستند با ساختی عاطفی. شاعر از زبانی سالم و ساده بهره برده است و موفق شده ترکیب شایسته‌ای از فرم و محتوا ارائه دهد.

دار کوب

 

داری نیست

در این برهوت

تا بیاویزد خود را

از آن

دار کوبی.

 

این کتاب در تاریخ ۲۵ آذر ۱۳۹۴ (۱۶ دسامبر ۲۰۱۵) منتشر شده است.

آدم‌ها و مترسک‌ها

نظر شما درباره کتاب

  • فرشید روزبه 7 اکتبر 2015، ساعت 7:26
    " جایی که تمام جاده‌ها، فکر بن‌بست در سر دارند، مترسک می‌خواهد این بن‌بست‌ها را بشکند، مهربانی کند تا انسان تنهای این قرن به زندگی امیدوار شود. " همین چند جملۀ کوتاه ، برای حمایت ناچیزم از این مورد کافی ست ، امید به موفقیتِ شاعر گرانقدر و ناشر محترم .
    پاسخ
  • سعید نصاریوسفی 7 اکتبر 2015، ساعت 7:31
    از نشر وزین «نوگام » بخاطر این حُسن انتخاب صمیمانه تشکر و قدردانی می کنم. شعر قزللو ، در موتیف های مختلف اجتماعی ویژه گی می کند ، در حسانیت و تصاویر خلاقه اش که توامان به گزاره های فکری خاص و خوبی نیز راه می برد. مضافن قزللو ، یکی از جدی ترین منتقدان ادبی سال های اخیر است که نقدهایش بواسطه ی رویکرد علمی و فراست نوعی در شناخت گونه ها و تحلیل زوایای شعری زبانزد است. امید که نشر وزین نوگام امکان نشر سایر آثار این عزیز گران ارج نیز فراهم آورد.
    پاسخ
  • fereshteh 7 اکتبر 2015، ساعت 9:21
    موفق باشید
    پاسخ
  • کیومرث امیرزاده 7 اکتبر 2015، ساعت 19:57
    برش یادشده ازاین کتاب زیباست.متاسفانه اولین دیدارم باجناب قزللو است.بنابراین جزآرزوی موفقیت ازهراظهارنظری دیگرمعذورم
    پاسخ
  • عاطفه برزین 8 اکتبر 2015، ساعت 19:53
    همین که کلاه مترسک سبز شود...نگاه به همین جمله برای خواندن کتابی از جناب قزللوی گرامی برایم کافی ست.
    پاسخ
  • کیوان اصلاح پذیر 9 اکتبر 2015، ساعت 4:53
    اصلان قزللو شاعر و منتقد پرکار و با سلیقه ای است که خواندن آثارش برای درک زمانه ی ادبی ما واجب است . مرسی
    پاسخ
  • آبکناری 9 اکتبر 2015، ساعت 10:30
    روش پرداختی که برای حامیان این پروژه در نظر گرفته شده یکی از فرساینده ترین روش های ممکن است. کاش مدیر سایت خود, یکبار در جایگاه پرداخت کننده قرار بگیرند تا دریابند که این روش چند بار برای یک پرداخت ساده دچار خطا میشود. تقاضا می کنم با معرفی یک کارت از طریق ایمیل, راه را کوتاه بفرمایید تا حامیان با اتلاف وقت کمتری به موضوع بپردازند. با تشکر و احترام/ آبکناری
    پاسخ
    • ویراستار نوگام 9 اکتبر 2015، ساعت 13:58
      جناب آبکناری عزیز سلام، ما سیستم پرداخت از ایران و خارج از ایران را بارها چک کرده‌ایم و اگر گزارش مشکلی بگیریم حتما رسیدگی می‌کنیم. پرداخت آنلاین یکی از سریع‌ترین راه‌های پرداختی است. اگر لطف کنید و به ما بگویید که مشکل سیستم چه بوده و در چه مرحله‌ای متوقف شده و چه خطایی گرفته‌اید، سریعا رسیدگی می‌کنیم و اطلاع می‌دهیم. مشکل سایت بانک یا مشکل اینترنت هم گاهی می‌تواند در پرداخت اختلال ایجاد کند که متاسفانه در کنترل ما نیست. منتظر تماس شما هستیم.نوگام
      پاسخ
      • آبکناری 9 اکتبر 2015، ساعت 17:54
        با سلام و عرض ادب. خوشحالم که پیامم رسید. با توجه به فرمایش حضرتعالی فکر می کنم نقطه ی شکست قضیه همان سرعت اینترنت باشد. متشکرم.با احترام و اردات/ آبکناری
        پاسخ
        • اصلان قزللو 12 اکتبر 2015، ساعت 11:13
          جناب آبکناری گرامی بی حمایت شما امکان انتشار بسیار پایین است . واقعا تلاش های بی دریغتان را ارج می نهم . بارها تلاش برای یاری و ناموفق بودن تراکشن ها و صرف وقت و ....همه ی این ها قابل ستایش فراوان است . امیدوارم روزی موفق به دیدارتان شوم و حضوری زبان احساسم را بر شما بگشایم . شاد و سربلند باشید.
          پاسخ
      • آبکناری 9 اکتبر 2015، ساعت 19:46
        با سلام مجدد. پیام حاوی این مضمون است که: مبلغ تراکنش بیش از سقف تعیین شده است. و این خطا مدام تکرار می شود...
        پاسخ
  • اصلان قزللو 9 اکتبر 2015، ساعت 16:43
    سلام دوستان گرامی ، شاعران ، نویسندگان و هنر دوستانسپاس از این همه لطف و مهربانی این همکاری و حمایت در خور ستایش است . دوستان جانی که تقریبا همه به لطف شبکه های اجتماعی دست در دست هم دارند ، از هیچ حمایت مادی و معنوی دریغ نکرده اند . این رفتار ، نشان فرهنگ مسئولیت پذیری و آگاهی اجتماعی ست .سپاسگزارم :از دوست ندیده ام فرشید روزبه که در حمایت از این طرح و جلب حمایت دیگران ، تلاش بسیاری داشته است .سعید نصار یوسفی ، دوست نادیده ی مهربان و فرهیخته ام .خانم فرشته ی گرامی ، دوست نادیده ی نازنینم .کیومرث امیر زاده ی گرامی ، نادیده و نا آشنایم .عاطفه ی برزین عزیز ، دوست دیده و آشنایم .کیوان اصلاح پذیر ، دوست فرهیخته و منتقد و شاعر آشنا و دیده ام .جناب آبکناری گرامی دوست نادیده و نا آشنایم .همین طور متشکرم از نشر نوگام که مسئولیت و زحمت انتشار این مجموعه را بر عهده گرفته اند .همان طور که دوستان عزبز نوگام یاد آور شده ام ، بسیاری از حامیان ، با وجود بارها تلاش ، موفق به پرداخت وجه نشده اند . بار دیگر یاد آور می شوم طبق اظهار نظر دوستان ، فقط در آخرین مرحله ی پرداخت مشکل وجود دارد . یعنی پس از کلیک بر روی تایید ، مرحله ی پرداخت متوقف می شود .شاد و سربلند باشید و امیدوارم با حمایت دوستان داخل و خارج کشور ، این مجموعه به زودی در دسترس تمام فارسی زبانان ایران و جهان باشد .
    پاسخ
  • رحمن بهزادی فر 9 اکتبر 2015، ساعت 17:35
    اصلان قزللو شاعر و منتقد مطرحی هستند که افتخار آشنایی شان از طریق آثار و قلم توانایشان نصیبم شده است . خواندن اشعارشان را برای دوستداران شعر بویژه شاعران جوان توصیه می کنم ! با آرزوی توفیق شاعر
    پاسخ
    • اصلان قزللو 12 اکتبر 2015، ساعت 11:09
      سلام بر رحمان گرامی به گمانم اولین کسی ست که ابتدا کمک مالی و معنوی کرده . زبان از سپاس شما و دیگر عزیزان ناتوان است .
      پاسخ
  • سیروس فکری 9 اکتبر 2015، ساعت 19:52
    با عرض سلام ,جناب قزللو، شاعر گرانقدر ضمن عرض تبریک و آرزوی موفقیت های بیشتر برای شما، به سایت نوگام مراجعه کرده و برای حمایت از کتاب مورد نظر به سایت پذیرنده ( با نام فروشگاه: عصر جوان) هدایت شدم که با تاسف بعد از چند بار تلاش با خطایی مواجه شدم که پرداخت امکان پذیر نشد. ولی با این حال در فرصت باقی مانده، مجدداً تلاش خواهم کرد. پیام دریافتی بدین شرح است: "مبلغ تراکنش ها بیش از سقف تعیین شده است" در حالی که در مدت 24 ساعت گذشته،من هیچ تراکنش قابل توجهی نداشته ام. با احترام -- فکری
    پاسخ
    • اصلان قزللو 12 اکتبر 2015، ساعت 11:07
      درودها جناب فکری .با حمایت شما یقین دارم این مجموعه منتشر می شود و در دست های مهربان ، از لطف هاتان بذ خوردار خواهد شد .
      پاسخ
  • Bejan Baran 9 اکتبر 2015، ساعت 19:55
    شعر قزللو با دیدی نوین، احساسی قوی، بیانی گیرا می باشد. پس از نشر مجموعه شعر ارزنده قزللو نقدی بر آن خواهم نشر کرد. بامید نشر این کتاب شعر نغز. دکتر بیژن باران
    پاسخ
    • اصلان قزللو 12 اکتبر 2015، ساعت 11:06
      سلام دکتر بیژن گرامیسپاسگزارم از لطف و مهربانی ات . ممنون
      پاسخ
  • عباس آقا 9 اکتبر 2015، ساعت 21:08
    محتویات این کتاب واقعا خواندنیست.مرسی از تلاشتون...
    پاسخ
    • اصلان قزللو 12 اکتبر 2015، ساعت 11:05
      عباس گرامی درود فراوان بر شما . ممنون از حمایتت
      پاسخ
  • ايران عسگري 10 اکتبر 2015، ساعت 6:55
    اصلان عزيز راهت باز و قلمت پايدار
    پاسخ
    • اصلان قزللو 12 اکتبر 2015، ساعت 11:04
      درودها بر ایران گرامی ممنون از لطف هایت
      پاسخ
  • شهین ده بزرگی 10 اکتبر 2015، ساعت 7:20
    درود چند سالی است که با آثار این شاعر و منتقد توانمند آشنایی دارم . شاعر نبض واژه ها را در دست دارد و شاید بتوان گفت که با آن ها همزیستی تنگاتنگی داشته است. با خوانش اشعار به جهانی بکر و در عین حال ملموس قدم می گذارد. بادبانگاهیفقطبادبانی پیداستاز زندگینه دریانه ساحل!با آرزوی موفقیت روز افزون
    پاسخ
    • اصلان قزللو 12 اکتبر 2015، ساعت 10:17
      خانم ده بزرگی گرامی ، هزاران درود بر شماهمیشه از یاری شما بهره مند بوده ام . ممنون از کمک های بی دریغ . شاد باشید
      پاسخ
  • داریوش 10 اکتبر 2015، ساعت 16:32
    اصلان عزیز برایت موفقیت های روزافزون آرزومندم
    پاسخ
    • اصلان قزللو 12 اکتبر 2015، ساعت 10:15
      سلام داریوش جانسپاس از لطف هایت . دلت گرم
      پاسخ
  • nader khoshkhah 11 اکتبر 2015، ساعت 3:11
    بعد از خواندن حتمن نظرم را خواهم نوشت!...
    پاسخ
    • اصلان قزللو 12 اکتبر 2015، ساعت 10:14
      درودها نادر گرامی ممنون از لطفت . امیدوارم با یاری شما ، این مجموعه منتشر شود .
      پاسخ
  • یاشار قزللو 11 اکتبر 2015، ساعت 7:59
    عمری معلمی و آموختن دانش به فرزندانش -چه فرزندان حقیقی و چه دانش آموزانی که همگی را چون فرزند می داند-، طبع لطیف و ذات آرام، رفتار فروتنانه، منطق بی نظیر، نقدهای منصفانه و دقیق -بارها نقدهایش را در رسانه ها خوانده ام- و دلسوزی بی نظیرش، همراه با قلم روان و سبک شعری زیبا -به ویژه روش نگارش مختصر، مفید، لطیف و هایکو مانندش- همگی مستوجب آن خواهد بود که مایه فخر و افتخارم این باشد: فرزند این پدر هستم.آدم ها و مترسک ها، کتاب شعر زیبا، وزین و فاخر دیگری از شاعری است که یکی از زیباترین کتاب هایش، گنجینه پنهانی من است. کتابی که نام من بر صفحه نخست آن نقش بسته است. موفقیت روز افزون را برای همگانی خواهانم که زندگی ما را با بیان مفاهیم خوب، به زبانی مناسب، غنا می بخشند.
    پاسخ
    • اصلان قزللو 12 اکتبر 2015، ساعت 10:13
      سلام بر فرزند نازنینم دکتر یاشارمن چه گویم یک رگم هشیار نیست .آینده از آن شماست . جوانانی که با تلاش های پی گیر ، زندگی را در رگ های عشق و امید ، جاری می کنند . امروز ، هر دست ، گویی برگی بر شاخه ی خزان زده پیوند می زند تا بهار بیاید . شاد باشید
      پاسخ
  • امیر.نصری 11 اکتبر 2015، ساعت 13:09
    تمامی کارهای جناب قزللو زیباست و خواندنی برای مخاطب...به ویژه ایماژهای اشعارشان مخاطب را جذب خوانش چند باره و برداشت های مختلف می کند...با آرزوی موفقیت
    پاسخ
    • اصلان قزللو 12 اکتبر 2015، ساعت 10:09
      درود جناب نصری امیدوارم این حس یاری را دست هیچ بی اعتمادی نخراشد . روزهایت روشن
      پاسخ
  • مينو شهرستاني 11 اکتبر 2015، ساعت 20:54
    مرگ مترسك قصه را عوض نمي كند آغوش آرزوهاي ناتمام همچنان باز است روزي كه اين كوتاه را سرودم ، اصلان با نگاهي عميق مرا مهمان كرد به پي نوشتي خاص . حالا مي فهمم دليلش چه بود . كمااينكه از شعر اصلان خوب پيدا بود مي بيند آنچه را ديگران ساده از كنارش مي گذرند . گو اينكه جان تازه مي بخشد به روزمرگي آنچه در گذر است . كلمات را مسخ احساسي روان مي كند ،سپس سوار بر مركب قلم شده ،مي تازد بر انديشه اي كه شايد هرگز نينديشيده بود ! ضمن سادگي ، خاص مي گويد به گونه اي كه به راحتي بارها دوست داريم شعرش را بخوانيم ، لطافت شعر را لمس كنيم ، بي آنكه لازم باشد براي فهم شعر كلنجار برويم و اين برترين ويژگي شعر اوست .
    پاسخ
    • اصلان قزللو 12 اکتبر 2015، ساعت 11:41
      سلام بر بانو مینوی گرامی درود فراوان بر شما . دست های یاری ، بهار را به چشم ها خواهد کشید . سپاس از مهرت گرامی
      پاسخ
  • لیلی .ا 12 اکتبر 2015، ساعت 8:31
    بی تردید در عصر جنون خون و باروت و بیماری بی همزبانی و نامهربانی نه تنها ادبیات و جامعه ی ایرانی که ادبیات و جامعه ی جهانی نیاز به قلمی دارد که مرز دل ها و اندیشه ها را بهم نزدیک کند و من به آدم ها و مترسک ها چشم امید دوخته ام .آرزوی موفقیت برای شاعر و ناشر .
    پاسخ
    • اصلان قزللو 12 اکتبر 2015، ساعت 10:03
      سپاس فراوان خانم لیلی .اهمدلی از همزبانی خوش تر است . سپاسگزارم از لطفت . امیدوارم با نشر این مجموعه و دیگر مجموعه ها به این حس زیبای لیلی ها و دیگر دوستان نزدیک شوم .
      پاسخ
  • مهرداد بهارلو 12 اکتبر 2015، ساعت 11:37
    .از نشر وزین «نوگام » بخاطر این حُسن انتخاب صمیمانه تشکر و قدردانی می کنم.امید است از این دوست بسیار فرهیخته بیشتر و بیشتر بخوانیم، و بیشتر شاهد چاپ مجموعه های این عزیز باشیم.به دوستان عزیزم در اروپا و امریکا توصیه فراوان می‌کنم که اشعار این بزرگ مرد را حتما دنبال و حمایت نمایند با آرزوی موفقیقت برای دوست عزیزم جناب اصلان قزللو
    پاسخ
    • اصلان قزللو 12 اکتبر 2015، ساعت 12:26
      سلام بر شما جناب بهارلوی گرامی ممنون از این حمایت . امیدوارم با یاری شما و و دوستان داخل و خارج ، به هر مقدار ، این مجموعه منتشر شود . ما بسیاریم .
      پاسخ
  • نسرین فرقانی 26 اکتبر 2015، ساعت 14:22
    اصلان قزللو شاعر و منتقدی که در آثارش در اتحاد و همسویی با طبیعتی که به اسارت ماشین و رشد سازه های انسانی درآمده به دنبال هویت مستحیل شده ی آدمی است و در تاریکنای جای جای شهر و دشت و دریا با جراغ دنبال انسان می گردد.و کلمات را بکار می گیرد تا آینه ای بسازد از چهره ی فراموش شده ی خود آدمیان.با صفا و سادگی دست خواننده را می گیرد و به دیدن خالص طبیعت ، انسان و طبیعت می برد.فکر می کنم خیلی خالص و رها باید او و شعرهایش را خواند.
    پاسخ
    • اصلان قزللو 26 اکتبر 2015، ساعت 15:59
      درود بر شما خانم فرقانی سپاس از لطف و حمایتتان . امیدوارم در زمان باقی مانده ، اتحاد شاعر و مخاطب ، بتواند این اثر به دست و چشم ها برساند و در آیینه ی نگاه ها ، انعکاس یابد .
      پاسخ
  • مسعود صمیمی 26 اکتبر 2015، ساعت 16:59
    جناب قزلو را چند سالی‌ست در فضای نت دورادور می‌شناسم، جدیت و احساس مسئولیت ایشان در شعر را بارها چه در اشعار خود ایشان و چه در تشویق و نقد و واکاوی شعر دیگران دیده و بسیار آموخته‌ام... فراخ‌دستی ایشان در کمک به نوپایان همیشه احترام مرا برانگیخته است. برایشان آرزوی موفقیت‌های بیشتر دارم.
    پاسخ
    • اصلان قزللو 26 اکتبر 2015، ساعت 18:05
      سلام بر شما جناب صمیمی . سپاس ها از لطف و مهربانی ات .دست و دل های ما ، واژه های دوستی را می رویاند . شاد باشی عزیز
      پاسخ
  • ریحانه 26 اکتبر 2015، ساعت 17:51
    موفق باشید و همیشه زیبا قلم بمانید.
    پاسخ
    • اصلان قزللو 27 اکتبر 2015، ساعت 13:30
      درود فراوان ریحانه ی گرامی . ممنون از یاری و همدلی ات
      پاسخ
  • خسرو 26 اکتبر 2015، ساعت 20:40
    درود اصلان جان بهت تبریک میگم وشدیدن آرزوی دیدارت را دا رم
    پاسخ
    • اصلان قزللو 27 اکتبر 2015، ساعت 13:31
      سلام بر خسرو خوبان . تو که خوبی همه جا شهره ی شهری . ممنون از لطفت گرامی
      پاسخ
  • بامدادامید 27 اکتبر 2015، ساعت 16:48
    مترسکچشمانش را بسته بود از دور صدای غارغار گرسنه بچه کلاغ ها ر ا می شنید کلاغ اما ایستاده بود مرددخط شلاق ر ا بر پشت مترسک می دید
    پاسخ
  • الهه تاجیکزاده آریایی 28 اکتبر 2015، ساعت 5:29
    درودها نثار همیشه شاعر؛ شاعر همیشه ها... برایتان آرزوی موفقیت دارم.ارادتمند.
    پاسخ
    • اصلان قزللو 30 اکتبر 2015، ساعت 10:56
      سلام دوستان گرامی سپاسگزارم از همدلی و همیاریتان . امیدوارم در این چند روز باقی مانده ، حمایت های مالی شما ، بستر لنتشار مجموعه شعر "آدم ها و مترسک ها" شود .ممنون بامداد امید و خانم تاجیک زاده ی گرامی از لطفتان .
      پاسخ
  • Rahman choupani 31 اکتبر 2015، ساعت 9:14
    اصلان قزلو در عرصه ی زبان و تصویر و تخیل و شعر یکی از خوبان ماست. شادزی
    پاسخ
    • اصلان قزللو 2 نوامبر 2015، ساعت 11:31
      درودها رحمان گرامی . ممنون از حمایت و همدلی و همزبانی شما و تمام دوستانی که به انتشار کتاب کمک کردند .
      پاسخ
  • نادر خوش خواه 19 دسامبر 2015، ساعت 21:29
    داری نیست در این برهوت تا بیاویزد خود را از آن دار کوبی. درود بر تو اصلان عزیز و بزرگوارزنده باشی و همیشه سبزکه می نویسی!...روزگارم را و روز هایی که بودم و بر من گذشتبی هیچ ردی بر ابروی زمان
    پاسخ
    • اصلان قزللو 14 ژانویه 2016، ساعت 5:07
      سپاس فراوان از نادر خوش خواه گرامی . دلت شاد .
      پاسخ
  • حمیدرضا اقبالدوست 2 ژانویه 2016، ساعت 11:20
    فراوان درود و تبریک خدمت جناب قزللو ی ارجمند که همیشه ازشعرهای خوب شان لذن و بهره برده ام ترکیبی از تصاویر زییا و کشف لحظه های تاب شاعرانه که مخاطب را به خواندن چندباره ی شعرها ترغیب می کند
    پاسخ
    • اصلان قزللو 14 ژانویه 2016، ساعت 5:06
      سلام بر شما جناب اقبال دوست . ممنون از لطفتان . برایتان روزهای خوب و جان روشن آرزو می کنم .
      پاسخ
  • sohbat/sobi 18 ژوئن 2016، ساعت 22:16
    مهربانی را می شود از مترسک شعر جناب قزللو آموخت. حقیقتا با خواندن شعر های این شاعر بزرگوار نشئگی خوشایندی عارضم می شود . چیزی در حد وجد بین شطح و شهود. این یعنی که نگاه ام به شعر تازه ترو افق دیدم مدام وسیع تر می شود.با سپاس و سلام
    پاسخ
    • اصلان قزللو 15 ژوئیه 2016، ساعت 15:32
      سلام بر صحبت ممنون شاعر گران قدر . سپاس از لطف و مهرت . با نگاه شما تصاویر را دوباره تازه تر می بینم . شاد باشی
      پاسخ