مولوخ
کتاب‌ها

مولوخ

درباره این کتاب

مولوخ رمانی آخرالزمانی یا دیستوپیایی است که در جهانی تاریک، آلوده، و خالی از واژگان و احساسات می‌گذرد. مردم به اقوامِ منفک تجزیه شده‌اند، کلمات رنگ باخته‌اند، و آنان که در آزمون پیروز نشده‌اند از دیدنِ نور محروم مانده‌اند.

در این دِژِستان، هر روز سه وعده نان همراه با سه اذان توزیع می‌شود، زنان به بستری برای زایش تقلیل یافته‌اند، و مردان موظف‌اند مکرر و به مدتِ طولانی به وظیفه بروند. کسی گذشته را به یاد نمی‌آورد، کسی از آینده خبر ندارد. احساسات رخت بربسته‌اند و مرگ امری محتوم و دل‌خواه قلمداد می‌شود.

مردمی که با سخنرانی‌های کوبنده‌ی «مولوخ»، حکمرانِ نادیدنی، لیوان‌هایشان را بالا می‌برند به‌خواب‌رفتگانی‌اند که به دیدن خون عادت کرده‌اند و از آلودگیِ دنیاشان بی‌خبرند. در این میان اما هستند کسانی که در تاریکیِ زیرزمین‌ها به بازیافتنِ کلمات و احساسات مشغول‌اند.

***

نحوه‌ی دانلود یا خرید کتاب: 

+ نسخه‌ی الکترونیک رایگان این کتاب مختص خوانندگان داخل ایران است و می‌توانید با کلیک روی عبارت PDF بالای صفحه آن را دانلود کنید.

+ اگر خارج از ایران هستید با لینک‌های مستقیم نسخه چاپی یا ای‌بوک را خریداری کنید و از نویسندگان ضدسانسور حمایت کنید.

اکثر کتاب‌های ما بر اساس تقاضا چاپ می‌شود. برای هر خواننده، جداگانه سفارش چاپ و ارسال داده می‌شود.

توضیحات ناشر

حوت لحاف‌دوز چهل ساله‌ای است که در شهر ژیر زندگی می‌کند و از لباس‌های کهنه‌ی مردم لحاف‌های چهل‌تکه می‌دوزد. آیا او می‌تواند برگزیده‌ی این مردم باشد؟ آیا مردمی که به دنبال آزادی‌اند این بار انتخاب درستی می‌کنند؟

در این داستان استعاریِ تصویری و زنده، به سرزمینی می‌رویم که تحت فشار مذهب و خرافات به زانو درآمده است. استفاده‌ی خلاقانه از زبان، نوآوری و بی‌پروایی نویسنده در این اثر قابل تحسین است و گاه ما را تا لبه‌ی پرتگاه جنون می‌کشاند. 

***

این کتاب به روال باقی کتاب‌های نوگام، برای خوانندگان داخل ایران نسخه رایگان الکترونیکی دارد. اگر خواننده خارج از ایران هستید، می‌توانید به راحتی نسخه چاپی کتاب را بخرید (کمی بالاتر در همین صفحه نحوه خرید توضیح داده شده) یا پس از دانلود نسخه الکترونیک، مبلغی به عنوان پشت جلد بپردازید. ما این کتاب را بدون هیچ مانعی برای ایران، آزاد برای دانلود می‌گذاریم اما ادامه‌ی کار نوگام بدون حمایت‌های مالی کتاب‌دوستان خارج از کشور، میسر نخواهد بود. نوگام به نویسندگان خود حق‌التالیف پرداخت می‌کند و حمایت‌های شما، حمایت مستقیم از نویسندگان بدون سانسور است!

کافی است روی دکمه «حمایت می‌کنم» بالای صفحه سمت چپ کلیک کنید و مبلغ دلخواهی را برای کتاب یا نشر اهدا کنید.

نظر شما درباره کتاب

  • Hamed 29 مه 2024، ساعت 1:50
    ممنون از محبت تون.
    پاسخ
  • مجید حسینی روزبهانی 29 مه 2024، ساعت 2:56
    سلام از نظر حقیر کتاب می تواند حتی انسان را از دست خودش نجات دهد حتماً کتاب شما نیز بسیار ارزشمند است
    پاسخ
  • بهزاد دهقان 29 مه 2024، ساعت 3:07
    ممنون
    پاسخ
  • سیاوش 30 مه 2024، ساعت 19:05
    سلام برای یک کار سینمایی چطور میتونم با خانم فرهادی ارتباط بگیرم؟
    پاسخ
  • ،ali 31 مه 2024، ساعت 3:25
    عالی بود
    پاسخ
  • شنبه بی منت 1 ژوئن 2024، ساعت 0:36
    کتاب تعالی بخش روح و جسمی که تو این دوره زمانی واقعا نیازه
    پاسخ
  • سعید غلامیان 1 ژوئن 2024، ساعت 3:11
    عالی
    پاسخ
  • Mehdi 2 ژوئن 2024، ساعت 2:41
    ممنون
    پاسخ
  • علی مرادی ازندریانی 3 ژوئن 2024، ساعت 0:56
    خوب
    پاسخ
  • مری نارتادی 5 ژوئن 2024، ساعت 3:04
    فقط سه صفحه خواندنش کافیست تا متوجه بشی؛ زاییده ذهن مشوش و گندیده نویسنده‌ست... زنی بی نزاکت و متوهم.
    پاسخ
    • علیرضا 11 ژوئن 2024، ساعت 3:07
      کسی که سه صحفه یک کتاب رو بخونه و نظر بده، اول از همه به تراپیست نیاز داره. بعد به تجدید تحصیل. البته قماش فراوان این روزهای سرزمین طاعون زده ایران استعداد زایدالوصفی در گوه خوری های مداوم و خستگی ناپذید در هر عرصه ای داره. دلم نیامد که چراغ کوچکی روی سرگین کف خیابان نیاندازم که پای دیگران رو آلوده نکنه. امیدوارم این پیام رو بخونی. یکم سیم ظرفشویی دم کنی و با قرص های اعصابت با هم بخوری.
      پاسخ
      • Jadogare tarrahi 19 ژوئن 2024، ساعت 1:34
        باخاک یکسان کردی برادر،خدا شما راحفظ کند وبذله گویان بیسواد را نیز نصف نماید..
        پاسخ
    • رضا 2 ژوئیه 2024، ساعت 3:45
      مثل شما که با خوندن جزئی ازکتاب نظرِ کلی دادی کم نیست.بعبارتی زود قضاوت کردن. متاسفم برای امثال شما که پُر از ادعا هستید ومعمولا توی همه زمینه ها هم کارشناسی میکنید وصاحب نظرید.بخاطر همینه که وضعیت مملکت به این روز افتاده.
      پاسخ
  • سیامک 8 ژوئن 2024، ساعت 2:34
    عالیست
    پاسخ
  • ثمین 11 ژوئن 2024، ساعت 2:55
    عالی هستید
    پاسخ
  • امید 12 ژوئن 2024، ساعت 3:35
    همین چند سطر که احتمالا اوج رمان هست نشون میدن کتاب زائده ذهن ناسالم نویسنده و توهین به شعور خواننده و مردم ایران هست و رمان سفارشی هست وگرنه هنر و نویسندگی دور زایش نور و روشنایی هست نه تاریکی باعث تاسف هست
    پاسخ
  • مینا 13 ژوئن 2024، ساعت 19:04
    جالبه که اگر نویسنده زن از چهارتا کلمه نامتعارف استفاده کنه هزارتا برچسب می‌خوره و بهش توهین می‌شه. کتاب فانتزی کمتر بهش توجه می‌شه تو ایران. چه خوبه آدم تنوع رو در آثار نویسنده‌های جوون ببینه. اینکه بدون قید و بند می نویسن و هر دنیایی خلق می‌کنن. مردم انقدر بسته بودن اصلا حاضر نیستن قبول کنن سانسور توی خودشون خونه کرده. خب اگر ژانر رو دوست ندارین نخونین ولی نویسنده آزاده هرچی دلش خواست بنویسه...
    پاسخ
  • Sharif 14 ژوئن 2024، ساعت 2:48
    خیلی ممنون که فکر هم وطن های خودت هستی یک ایرانی دلسوز و خوش فکر هستی مرسی عزیز
    پاسخ
  • آناهید 17 ژوئن 2024، ساعت 2:19
    بسیار سپاسگزارم از شما که به فکر هم وطن هاتون داخل ایران هستید . سپاسگزارم از نویسنده این کتاب . من با خوندن بخش های از اول کتاب خیلی خوشم اومد و ترغیب شدم داستان رو تا پایان ادامه بدم . درود بر این بانوی نویسنده ایرانی . بسیار عالی
    پاسخ
  • محمد 17 ژوئن 2024، ساعت 2:59
    سپاسگزارم
    پاسخ
  • مریم 17 ژوئن 2024، ساعت 3:32
    فکر میکنم کتاب باید عالی باشد این مقدارشو که خوندم خیلی عالی بود
    پاسخ
  • محمود سهید 18 ژوئن 2024، ساعت 2:13
    خوب بوده است.
    پاسخ
  • مهدی آیتی 20 ژوئن 2024، ساعت 3:23
    از روی کامنت های دوستان کتابخوان و کتاب نخوان میشود فهمید که در ایران امروز اخلاق و ادب ، کاهش پیدا کرده است !؟
    پاسخ
  • ‌Esmat(Hamed ) 20 ژوئن 2024، ساعت 3:27
    💚🤍❤️⭐⭐⭐⭐⭐🖐️✌️🙏
    پاسخ
  • بهروز 21 ژوئن 2024، ساعت 2:51
    عالی
    پاسخ
  • سیدجواد 21 ژوئن 2024، ساعت 5:11
    بسیار عالی
    پاسخ
  • محمد جلیل حقیقی راد 23 ژوئن 2024، ساعت 2:06
    جز سیاه نمایی و بعد بودن نویسنده چیزی ندیدم مردم در ایران باید خودتحقیر بار بیاییند و تاریخ ۴۰۰۰هزار ساله خود را ندانند و به آن افتخار نکنند
    پاسخ
  • Roya 23 ژوئن 2024، ساعت 2:44
    سلام من داخل ایران هستم برای دریافت این کتاب ها کجا باید کلمه pdf وارد کنم
    پاسخ
    • نوگام 24 ژوئن 2024، ساعت 15:39
      لطفا روی کلمه PDF کلیک کنید تا دانلود شد.
      پاسخ
  • اسماعیل قدیمی 23 ژوئن 2024، ساعت 4:13
    هنوز نخوانده ام. سپاس بسیار.
    پاسخ
  • Asni 23 ژوئن 2024، ساعت 4:18
    تازه دانلودش کردم ولی واقعا کار قشنگی میکنید موفق باشید
    پاسخ
  • فردین 24 ژوئن 2024، ساعت 2:27
    عالی
    پاسخ
  • Nasrin 26 ژوئن 2024، ساعت 3:41
    چطور به همه pdf ها دسترسی پیدا کنم؟
    پاسخ
    • نوگام 26 ژوئن 2024، ساعت 11:35
      روی صفحه هرکتاب روی PDF کلیک کنید.
      پاسخ
  • کیوان 27 ژوئن 2024، ساعت 19:08
    متاسفم ، فقط یک تقلید ناشیانه از کتاب 1984 جورج اورول، ولی به هیچ وجه طرف نسبت آن هم نیست!خیلی دور از واقعیت و اغراق آمیز...
    پاسخ
    • نوگام 28 ژوئن 2024، ساعت 18:51
      سلام و تشکر از اینکه نظرتان را نوشتید. البته کتاب در ژانر فانتزی است و حتما باید اغراق‌آمیز و دور از واقعیت باشد!
      پاسخ
  • عبدالعلی فخری 28 ژوئن 2024، ساعت 3:47
    پیشگفتار مطالعه کردم خوب بود
    پاسخ
  • عاصفه عباس زاده 30 ژوئن 2024، ساعت 3:47
    امید چیز خوبیست. من امیدی به ایران ندارم. امیدوارم واقعا امید شما ایران را زنده کند. یک متخصص عفونی که ده سال است سعی می کند از ایران برود. ولی به بستری برای زایش تبدیل شده و در تارهای خرافات و نادانی مردم قادر به گذراندن زندگی با درستکاری نیست. در حالیکه نابغه ای در تدریس و ریاضی و نوشتن بدون سانسور است
    پاسخ
  • رضا 3 ژوئیه 2024، ساعت 2:47
    دسترسی‌های سایرکتابهابیشتربشودبهترخواهدبود
    پاسخ
  • farhad 10 نوامبر 2024، ساعت 7:16
    من کتاب «مولوخ» را خوانده‌ام. نگارش این کتاب نسبت به سایر کتاب‌های منتشر شده به زبان فارسی متفاوت است و لحنی بی‌پروایانه و غیرمعمول دارد. این کتاب به طور کلی شرایط زندگی تحت حاکمیت استبدادی ایدئولوژیک و تأثیر آن بر روح و روان جامعه را به شیوه‌ای سوررئال تشریح می‌کند. نتیجه این حاکمیت، تهی شدن روح انسانیت و جایگزینی آن با غرایز ابتدایی حیوانی است. استفاده از واژه‌های محلی که برای خواننده ناآشناست، به روان بودن متن آسیب رسانده است. در مجموع، این کتاب برای سرگرمی نوشته نشده و شاید برای همه جالب نباشد.
    پاسخ
  • سعیده مرادخانی 25 مه 2025، ساعت 9:33
    داستانی بسیار جالب و تأثیرگذار اما کاش پاورقی‌ها به صورت فوت نوت پایین هر صفحه بود تا اینکه به صورت پی نوشت در انتها آمده بود که این ایراد مربوط به صفحه بندی است.
    پاسخ