مولوخ
درباره این کتاب
مولوخ رمانی آخرالزمانی یا دیستوپیایی است که در جهانی تاریک، آلوده، و خالی از واژگان و احساسات میگذرد. مردم به اقوامِ منفک تجزیه شدهاند، کلمات رنگ باختهاند، و آنان که در آزمون پیروز نشدهاند از دیدنِ نور محروم ماندهاند.
در این دِژِستان، هر روز سه وعده نان همراه با سه اذان توزیع میشود، زنان به بستری برای زایش تقلیل یافتهاند، و مردان موظفاند مکرر و به مدتِ طولانی به وظیفه بروند. کسی گذشته را به یاد نمیآورد، کسی از آینده خبر ندارد. احساسات رخت بربستهاند و مرگ امری محتوم و دلخواه قلمداد میشود.
مردمی که با سخنرانیهای کوبندهی «مولوخ»، حکمرانِ نادیدنی، لیوانهایشان را بالا میبرند بهخوابرفتگانیاند که به دیدن خون عادت کردهاند و از آلودگیِ دنیاشان بیخبرند. در این میان اما هستند کسانی که در تاریکیِ زیرزمینها به بازیافتنِ کلمات و احساسات مشغولاند.
***
نحوهی دانلود یا خرید کتاب:
+ نسخهی الکترونیک رایگان این کتاب مختص خوانندگان داخل ایران است و میتوانید با کلیک روی عبارت PDF بالای صفحه آن را دانلود کنید.
+ اگر خارج از ایران هستید با لینکهای مستقیم نسخه چاپی یا ایبوک را خریداری کنید و از نویسندگان ضدسانسور حمایت کنید.
اکثر کتابهای ما بر اساس تقاضا چاپ میشود. برای هر خواننده، جداگانه سفارش چاپ و ارسال داده میشود.
توضیحات ناشر
حوت لحافدوز چهل سالهای است که در شهر ژیر زندگی میکند و از لباسهای کهنهی مردم لحافهای چهلتکه میدوزد. آیا او میتواند برگزیدهی این مردم باشد؟ آیا مردمی که به دنبال آزادیاند این بار انتخاب درستی میکنند؟
در این داستان استعاریِ تصویری و زنده، به سرزمینی میرویم که تحت فشار مذهب و خرافات به زانو درآمده است. استفادهی خلاقانه از زبان، نوآوری و بیپروایی نویسنده در این اثر قابل تحسین است و گاه ما را تا لبهی پرتگاه جنون میکشاند.
***
این کتاب به روال باقی کتابهای نوگام، برای خوانندگان داخل ایران نسخه رایگان الکترونیکی دارد. اگر خواننده خارج از ایران هستید، میتوانید به راحتی نسخه چاپی کتاب را بخرید (کمی بالاتر در همین صفحه نحوه خرید توضیح داده شده) یا پس از دانلود نسخه الکترونیک، مبلغی به عنوان پشت جلد بپردازید. ما این کتاب را بدون هیچ مانعی برای ایران، آزاد برای دانلود میگذاریم اما ادامهی کار نوگام بدون حمایتهای مالی کتابدوستان خارج از کشور، میسر نخواهد بود. نوگام به نویسندگان خود حقالتالیف پرداخت میکند و حمایتهای شما، حمایت مستقیم از نویسندگان بدون سانسور است!
کافی است روی دکمه «حمایت میکنم» بالای صفحه سمت چپ کلیک کنید و مبلغ دلخواهی را برای کتاب یا نشر اهدا کنید.
نظر شما درباره کتاب
-
مجید حسینی روزبهانی 29 مه 2024، ساعت 2:56سلام از نظر حقیر کتاب می تواند حتی انسان را از دست خودش نجات دهد حتماً کتاب شما نیز بسیار ارزشمند استپاسخ
-
مری نارتادی 5 ژوئن 2024، ساعت 3:04فقط سه صفحه خواندنش کافیست تا متوجه بشی؛ زاییده ذهن مشوش و گندیده نویسندهست... زنی بی نزاکت و متوهم.پاسخ
-
علیرضا 11 ژوئن 2024، ساعت 3:07کسی که سه صحفه یک کتاب رو بخونه و نظر بده، اول از همه به تراپیست نیاز داره. بعد به تجدید تحصیل. البته قماش فراوان این روزهای سرزمین طاعون زده ایران استعداد زایدالوصفی در گوه خوری های مداوم و خستگی ناپذید در هر عرصه ای داره. دلم نیامد که چراغ کوچکی روی سرگین کف خیابان نیاندازم که پای دیگران رو آلوده نکنه. امیدوارم این پیام رو بخونی. یکم سیم ظرفشویی دم کنی و با قرص های اعصابت با هم بخوری.پاسخ
-
Jadogare tarrahi 19 ژوئن 2024، ساعت 1:34باخاک یکسان کردی برادر،خدا شما راحفظ کند وبذله گویان بیسواد را نیز نصف نماید..پاسخ
-
-
رضا 2 ژوئیه 2024، ساعت 3:45مثل شما که با خوندن جزئی ازکتاب نظرِ کلی دادی کم نیست.بعبارتی زود قضاوت کردن. متاسفم برای امثال شما که پُر از ادعا هستید ومعمولا توی همه زمینه ها هم کارشناسی میکنید وصاحب نظرید.بخاطر همینه که وضعیت مملکت به این روز افتاده.پاسخ
-
-
امید 12 ژوئن 2024، ساعت 3:35همین چند سطر که احتمالا اوج رمان هست نشون میدن کتاب زائده ذهن ناسالم نویسنده و توهین به شعور خواننده و مردم ایران هست و رمان سفارشی هست وگرنه هنر و نویسندگی دور زایش نور و روشنایی هست نه تاریکی باعث تاسف هستپاسخ
-
مینا 13 ژوئن 2024، ساعت 19:04جالبه که اگر نویسنده زن از چهارتا کلمه نامتعارف استفاده کنه هزارتا برچسب میخوره و بهش توهین میشه. کتاب فانتزی کمتر بهش توجه میشه تو ایران. چه خوبه آدم تنوع رو در آثار نویسندههای جوون ببینه. اینکه بدون قید و بند می نویسن و هر دنیایی خلق میکنن. مردم انقدر بسته بودن اصلا حاضر نیستن قبول کنن سانسور توی خودشون خونه کرده. خب اگر ژانر رو دوست ندارین نخونین ولی نویسنده آزاده هرچی دلش خواست بنویسه...پاسخ
-
Sharif 14 ژوئن 2024، ساعت 2:48خیلی ممنون که فکر هم وطن های خودت هستی یک ایرانی دلسوز و خوش فکر هستی مرسی عزیزپاسخ
-
آناهید 17 ژوئن 2024، ساعت 2:19بسیار سپاسگزارم از شما که به فکر هم وطن هاتون داخل ایران هستید . سپاسگزارم از نویسنده این کتاب . من با خوندن بخش های از اول کتاب خیلی خوشم اومد و ترغیب شدم داستان رو تا پایان ادامه بدم . درود بر این بانوی نویسنده ایرانی . بسیار عالیپاسخ
-
مهدی آیتی 20 ژوئن 2024، ساعت 3:23از روی کامنت های دوستان کتابخوان و کتاب نخوان میشود فهمید که در ایران امروز اخلاق و ادب ، کاهش پیدا کرده است !؟پاسخ
-
محمد جلیل حقیقی راد 23 ژوئن 2024، ساعت 2:06جز سیاه نمایی و بعد بودن نویسنده چیزی ندیدم مردم در ایران باید خودتحقیر بار بیاییند و تاریخ ۴۰۰۰هزار ساله خود را ندانند و به آن افتخار نکنندپاسخ
-
Roya 23 ژوئن 2024، ساعت 2:44سلام من داخل ایران هستم برای دریافت این کتاب ها کجا باید کلمه pdf وارد کنمپاسخ
-
-
کیوان 27 ژوئن 2024، ساعت 19:08متاسفم ، فقط یک تقلید ناشیانه از کتاب 1984 جورج اورول، ولی به هیچ وجه طرف نسبت آن هم نیست!خیلی دور از واقعیت و اغراق آمیز...پاسخ
-
نوگام 28 ژوئن 2024، ساعت 18:51سلام و تشکر از اینکه نظرتان را نوشتید. البته کتاب در ژانر فانتزی است و حتما باید اغراقآمیز و دور از واقعیت باشد!پاسخ
-
-
عاصفه عباس زاده 30 ژوئن 2024، ساعت 3:47امید چیز خوبیست. من امیدی به ایران ندارم. امیدوارم واقعا امید شما ایران را زنده کند. یک متخصص عفونی که ده سال است سعی می کند از ایران برود. ولی به بستری برای زایش تبدیل شده و در تارهای خرافات و نادانی مردم قادر به گذراندن زندگی با درستکاری نیست. در حالیکه نابغه ای در تدریس و ریاضی و نوشتن بدون سانسور استپاسخ
-
farhad 10 نوامبر 2024، ساعت 7:16من کتاب «مولوخ» را خواندهام. نگارش این کتاب نسبت به سایر کتابهای منتشر شده به زبان فارسی متفاوت است و لحنی بیپروایانه و غیرمعمول دارد. این کتاب به طور کلی شرایط زندگی تحت حاکمیت استبدادی ایدئولوژیک و تأثیر آن بر روح و روان جامعه را به شیوهای سوررئال تشریح میکند. نتیجه این حاکمیت، تهی شدن روح انسانیت و جایگزینی آن با غرایز ابتدایی حیوانی است. استفاده از واژههای محلی که برای خواننده ناآشناست، به روان بودن متن آسیب رسانده است. در مجموع، این کتاب برای سرگرمی نوشته نشده و شاید برای همه جالب نباشد.پاسخ
-
سعیده مرادخانی 25 مه 2025، ساعت 9:33داستانی بسیار جالب و تأثیرگذار اما کاش پاورقیها به صورت فوت نوت پایین هر صفحه بود تا اینکه به صورت پی نوشت در انتها آمده بود که این ایراد مربوط به صفحه بندی است.پاسخ