سارامیر
کتاب‌ها

سارامیر

درباره این کتاب

«سارامیر» نوشته‌ی سارا سعدلو، داستانِ داستان‌نوشتن است؛ اما نه به شکلی سرراست و ساده بلکه با پیچیدگی در فرم، متن را از درخودفرورفتگی، بیرون کشیده است. از همین روست که این روایت، در پیوند با روایات دیگر قرائت می‌شود. در عین حال که هر داستانش، خود بدل به متنی چندگانه شده و در زمینش خرده‌روایاتی ریشه می‌دواند؛ روایاتی خُرد که به گونه‌ای سیال در هم تنیده و داستانِ داستان‌نوشتنِ سارا را بازمی‌نماید. «درهم‌تنیدگی»، گزین‌واژه‌ای است که می‌توانم در توصیف مجموعه داستان «سارامیر» به‌کار برم، بی‌آنکه این ویژگی تبدیل به دال مرکزی اثر شود؛ زیرا این اثر خود، نشانه‌ای از تخطی است.

توضیحات ناشر

در سال ۱۴۰۲، موسسه «نشر خانه نیکان» که «نشر نوگام» زیرمجموعه‌ی آن است، در راستای گسترش همکاری‌ با مولفان، مترجمان و نهادهای فرهنگی و ادبی ایرانی، بخشی تازه را آغاز کرد. همکاری و حمایت از نویسندگان نوگرا و آوانگارد همواره بخشی از اهداف ما بوده و خوشبختیم به اطلاع شما برسانیم که از این پس، آثار متفاوتی از ایران را با همکاری «انجمن ادبی‌هنری حیرت» شیراز، در خارج از کشور منتشر می‌کنیم. تمامی کتاب‌های این مجموعه در تحریریه‌ی حیرت انتخاب، ویرایش و صفحه‌آرایی می‌شوند و موسسه «نشر خانه نیکان» مسئولیت انتشار و توزیع کتاب را در خارج از ایران بر عهده دارد. همچنین کتاب‌های انجمن حیرت، نسخه‌ی الکترونیکی رایگانی خواهند داشت که در مدت قرارداد، روی پلتفرم‌های ما رایگان منتشر می‌شوند.

اطلاعات بیشتر درباره‌ی انجمن‌ادبی‌هنری حیرت را می‌توانید در این صفحه مطالعه کنید.

بر ما و بر تمامی ایرانیانی که در دنیای آزاد زندگی می‌کنند، واجب است که از نویسندگان، هنرمندان، اندیشمندان و متولیان فرهنگی ایرانی حمایت کنیم. شما با خرید این کتاب‌ها از نسل تازه‌ای از نویسندگان ایرانی که زیر بار سانسور و سرکوب نرفته‌اند حمایت می‌کنید و با آثار تازه‌ای از این نسل آشنا می‌شوید.

نظر شما درباره کتاب

  • پریسا 20 سپتامبر 2025، ساعت 16:26
    بسیار زیبا و نوگرا بود. متفاوت بود و دریچه‌ای نو به داستان. البته مورد پسند هر سلیقه‌ای نیست.
    پاسخ
  • بهزاد رحمتی 9 اکتبر 2025، ساعت 8:27
    تبریک به خانم سعدلو بابت دید تجربه گرایانه شان به داستان. این ادبیات جدیدی است.
    پاسخ
  • shayan kholdi 11 اکتبر 2025، ساعت 7:39
    من تونستم یه روزه بخونمش و لذت بردم. منتها یه جاهاییش برام قابل فهم نبود. در هر حال مث خانم سعدلو ممکنه کمتر بنویسن. ما عادت کردیم به داستانای راحت خوان به اصطلاح. مرسی نشر نوگام.
    پاسخ