بازگشت به آرشیو

بهترین سایت‌های نقد کتاب کدام‌ها هستند؟

24 نوامبر 2015، ساعت 10:58

کتاب‌خوانی

گاهی وقت‌ها آدم‌ها برای خریدن کتابی تصمیم آنی می‌گیرند یا تعریف شنیده‌اند که این کتاب کتاب خوبی است و آن را می‌خرند. در غیر این صورت، شاید آدم‌ها بدشان نیاید پیش از خریدن کتاب چند تایی نقد درباره‌اش بخوانند. سایت‌های زیادی در دنیای مجازی برای نقد و مرور کتاب‌ها وجود دارند که ممکن است همه تجربه خواندن را زایل کنند، اما در عین حال سایت‌های دیگری هم هستند که کارشان درست است. این‌ها بهترین‌ سایت‌هایی هستند که کتاب‌ها را مرور می‌کنند.

 

سایت Booklikes: این سایت اساسا لهستانی و چند ملیتی است و در سال ۲۰۱۳ دسترسی عموم به آن آزاد شد. یکی از بزرگ‌ترین مزایای این سایت کشف کتاب‌های است. این سایت به‌جای این که فقط به یک پروفایل خشک و خالی برای کتاب‌ها قناعت کند، برای هر کتاب بلاگ درست می‌کند.

 

سایت Goodreads: این سایت کتاب‌ها را کشف می‌کند و مثل باشگاه آن‌لاینی است برای کتاب‌دوستان. میلیون‌ها نقد در این کتاب وجود دارد و تمام مدت خواننده‌های کتاب‌ها در مورد چیزهایی که خوانده‌اند در این سایت حرف می‌زنند و تبادل‌نظر می‌کنند. این سایت میان شبکه‌های اجتماعی هم حال و هوای خوبی دارد و پر است از هزاران هزار کامنتی که کاربران درباره کتاب‌ها نوشته‌اند و در واقع یک‌جورهایی فیس‌بوک کتاب‌ها است.

 

سایت NPR: این سایت کلی نقد و پادکست حسابی در حوزه کتاب دارد و نسبت به همتایان‌اش، CBC یا BBC بهتر است.

 

سایت Kirkus Reviews: این مجله ادبی که در سال ۱۹۳۳ تاسیس شده، نقش بسیار مهمی در کشف کتاب‌ها در طول ۸۰ سال گذشته داشته است. این مجله چند هفته پیش از این که کتاب‌ها توزیع شوند، آن‌ها را معرفی می‌کند و بهترین مجله برای حرفه‌ای‌های حوزه نشر و آشنا شدن آن‌ها با کتاب‌های مهمی است که قرار است به‌زودی وارد بازار کتاب شوند. این سایت خبرنامه‌ای هفتگی دارد و در این خبرنامه بدون هیچ‌‌گونه جانبداری توصیه‌های منتقدانه‌ای درباره کتاب‌ها دارد که کاملا می‌توان به‌شان اعتماد کرد.

 

سایت Oomnivoracious: این سایت را ادیتورهای بخش کتاب آمازون می‌گردانند. آن‌ها عشق‌شان را به کتاب از طریق نوشتن نقد، خبر، مصاحبه و چیزهای دیگر نشان می‌دهند. این سایت جایی است برای صحبت درباره کتاب‌ها و دنیای نشر.

 

سایت‌های مربوط به منتقدان: New York Times Book Blog با فهرست پرفروش‌های روزنامه نیویورک تایمز فرق دارد. این جا می‌توانید کلی نقد و مصاحبه با نویسنده‌ها پیدا کنید. New York Review of Books سایت متفاوت دیگری است، اما به‌همان اندازه سایت London Review of Books درخشان است.

 

آنچه خواندید، بازنویسی و ترجمه این مطلب است.

 

بهترین سایت‌های نقد کتاب کدام‌ها هستند؟:

نظر شما ثبت شد و پس از بررسی مدیریت سایت منتشر خواهد شد.

  • نیلو

    نقدکتاب نظام اداری پیشرفته
    21 ژوئن 2019، ساعت 19:16 پاسخ