بازگشت به آرشیو

کمپین شبکه بی‌بی‌سی برای تشویق بریتانیایی‌ها به کتاب خواندن

3 ژوئن 2016، ساعت 13:42

کتاب‌خوانی

فستیوال ادبی ‌Hay یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های ادبی بریتانیاست. امسال در این جشنواره شبکه بی‌بی‌سی کلی برنامه تهیه و تدارک دیده و جزییات این کمپین را با هشتگ #LovetoRead مشخص کرده و با این کار خواسته تا همه بریتانیایی‌ها خوشی ناشی از لذت خواندن را جشن بگیرند و هدف‌اش را از این کار خلق «گفت‌وگویی ملی و منحصر به‌فرد» درباره کتاب‌ها اعلام کرده است.

از جمله برنامه‌های این شبکه می‌توان به نمایش مستندهایی اشاره کرد از زندگی نویسندگانی مثل رولد دال و تصویرگرانی که کتاب‌های این نویسنده کودک و نوجوان را تصویرگری کرده‌اند. یکی دیگر از مستندهای این برنامه هم درباره ناشری است به اسم ویرگو که فقط کتاب‌های زنان را چاپ می‌کند.

یکی دیگر از برنامه‌های این شبکه پرداختن به جهان داستانی نویسنده‌هایی است مثل آر.آر. مارتین، آگاتا کریستی، جان لوکاره و دیگران و بررسی سه ژانر سینمایی حماسه‌های فانتزی‌گونه، داستان‌های کارآگاهی و جاسوسی است. یکی دیگر از برنامه‌های این شبکه مستندی است در مورد گروهی از دانش‌آموزان مدرسه‌ای ابتدایی و این که چه‌طور این دانش‌آموزان در طول یک سال شروع به کشف و پیدا کردن راه‌شان در مقام یک کتاب‌خوان می‌کنند.

هم‌چنین این شبکه با همکاری کتاب‌خانه‌های شهرهای مختلف مثل بیرمینگام نویسنده‌های موردعلاقه کودکان و نوجوانان را به این شهرها دعوت می‌کند تا با خواننده‌هایشان دیدار داشته باشند.

دعوت از نویسنده کتاب‌های مهم از جمله نویسنده‌هایی که برنده جایزه بوکر شده‌اند یا نویسنده‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی بسیار به کتاب‌هایشان پرداخته شده از جمله برنامه‌های دیگر این شبکه در این کمپین است.

در این کمپین، علاوه بر برنامه‌های تلویزیونی، رادیوی بی‌بی‌سی هم فعال است و برنامه‌های مختلفی برگزار می‌کند.

رییس بخش هنری شبکه بی‌بی‌سی می‌گوید: «نویسنده‌ها و کتاب‌ها همیشه در قلب شبکه بی‌بی‌سی جا داشته‌اند، اما با کمپین #LovetoRead ما می‌خواهیم جاه‌طلبی‌های خودمان را در مقوله کتاب‌خوانی به سطح بالاتری ارتقا بدهیم. به این ترتیب که می‌خواهیم آدم‌های بیشتری را درگیر کنیم، می‌خواهیم حرف‌های کتاب‌خوان‌ها را در مورد کتاب‌هایی که دوست دارند بیشتر بشنویم و از همه مهم‌تر الهام‌بخش نسل جدیدی باشیم که عاشق کتاب خواندن هستند. در این راستا، از همه خدمات شبکه بی‌بی‌سی استفاده خواهیم کرد، از تلویزیون گرفته تا رادیو تا سایت‌های آنلاین این شبکه، چه در سطح ملی و چه منطقه‌ای تا همگی اهالی بریتانیا را تشویق کنیم در این برنامه کتاب‌خوانی ملی به ما بپیوندند.»

 

آنچه خواندید، بازنویسی و ترجمه این مطلب است.

کمپین شبکه بی‌بی‌سی برای تشویق بریتانیایی‌ها به کتاب خواندن:

نظر شما ثبت شد و پس از بررسی مدیریت سایت منتشر خواهد شد.