بنفشه سفید
کتاب‌ها

درباره این کتاب

یک کتاب متولد نمی‌شه. ذره ذره ذهنت رو پر می‌کنه. از کوچک‌ترین منفذ مغزت آنقدر آهسته و بی سروصدا وارد می‌شه که تو فقط یک روز که جلوی سیستم‌ات نشستی و داری به این فکر می‌کنی که دنیا چقدر خوبه و آدم‌های توش چقدر گند هستن، می‌بینی که نمی‌تونی به چیز دیگه‌ای فکر کنی جز نوشتن چیزی که تمام ذهنت رو پرکرده. این تنها کتابی از منه که قبل از به وجود اومدن اسم داشت و شاید اسمش بود که باعث شد به وجود بیاد. گل بنفشه سفید به معنی پیدا کردن راه خوشبختی است. راهی که همه دنبالش هستیم اما برای رسیدن به خوشبختی باید بدبختی رو دید، همون طور که راه بهشت از وسط جهنم می‌گذره.
اقلیت بودن آدم رو یا خرد می‌کنه یا مثل سنگ سرسخت. اقلیت که باشی یاد می‌گیری بمیری یا بمونی. وقتی موندن رو انتخاب می‌کنی باید مبارزه کنی. اقلیت بودن دیدگاهت رو برای همیشه به دنیا عوض می‌کنه. اقلیت که باشی راز بزرگت رو فقط می‌تونی پشت درهای اتاقت داد بزنی اما اینجا اتاق‌ها در ندارند.

توضیحات ناشر

روایت زندگی دو زن از دو فرهنگ با دردی مشترک، داستان قاچاق زن‌های ایرانی به کشورهای عربی و مشکلات ترنسجندرها در کشورهایی همچون ایران. نویسنده با پرداخت به موضوعات حساسی که ذکر شد، گامی جسورانه برداشته است. «امیدوارم از خواندن این کتاب لذتی نبرده و فقط به تفکری کوتاه بسنده کنید.» نویسندۀ بنفشۀ سفید شما را به خواندن داستانی سرگرم کننده و مفرح دعوت نمی‌کند. او با گفتن همین دو جمله در ابتدا کتاب خواننده را به مبارزه می‌طلبد واز همان ابتدا اعلام می‌کند قصدش بیان حقایقی است که قطعا برای بسیاری از ما خوشایند نخواهد بود. بنفشۀ سفید روایت آدم‌هایی است که با ظاهری جز آنچه از درون هستند به دنیا می‌آیند و در کشوری همچون ایران مجبورند در قفسی به نام بدن ظاهری زندگی کنند و اگر روزی بخواهند قفس بشکنند، آدم‌های دیگر معلوم نیست با این انسان جدید چه رفتاری در پیش بگیرند. بنفشۀ سفید داستان دخترانی است که به هزار و یک دلیل مجبور به تن فروشی در کشورهای همسایه می‌شوند و جسم و روح آنها در این بازی هولناک زیر چرخ دنده‌های مافیای قاچاق زن خرد می‌شود. رمان بنفشۀ سفید را بخوانید تا با گوشه‌ای از آنچه که همیشه در ایران به جرم خلاف شرع و اخلاق سانسور شده و نادیده گرفته شده آشنا شوید.

* نسخه صوتی این کتاب با همکاری گروه فرهنگی کاسپین تولید شده و برای دانلود و شنیدن آنلاین در دسترس است.

موسیقی از 

Fivos Valachis

 

این کتاب در تاریخ ۹ دی ماه ۱۳۹۲ (۳۰ دسامبر ۲۰۱۳) منتشر شده است.

بنفشه سفید

نظر شما درباره کتاب

  • LiLi Joon 28 نوامبر 2013، ساعت 18:23
    اقلیت بودن آدم رو یا خرد می‌کنه یا مثل سنگ سرسخت. اقلیت که باشی یاد می‌گیری بمیری یا بمونی. وقتی موندن رو انتخاب می‌کنی باید مبارزه کنی. اقلیت بودن دیدگاهت رو برای همیشه به دنیا عوض می‌کنه. اقلیت که باشی راز بزرگت رو فقط می‌تونی پشت درهای اتاقت داد بزنی اما اینجا اتاق‌ها در ندارند. awlie,, bi sabrane montazere khoondane in ketab hassam
    پاسخ
  • .... 28 نوامبر 2013، ساعت 20:39
    سلام.چرا وقتی مبلغ رو برای حمایت میزنم Error400میاد؟
    پاسخ
  • مدیر نوگام 29 نوامبر 2013، ساعت 10:48
    سلام،‌ ممنون از توجه شما. این خطا ممکنه به چند دلیل متفاوت بیاد. یکی می‌تونه این باشه که موقع پرداخت اینترنت شما قطع و وصل شده باشه. مورد دیگه این‌که کامپیوترتون بدافزار داشته باشه. یا این‌که میزان حمایتتون رو به فارسی ( نه به انگلیسی) وارد کرده باشید. پیشنهاد ما اینه که اگر کامپیوترتون به روز نیست و یا از آنتی ویروس استفاده نمی‌کنید، ابتدا از امنیت کامپیوترتون مطمئن بشین و بعد دوباره سعی کنین پرداخت رو انجام بدین. لطفا توجه داشته باشین میزان حمایت خودتون رو حتما به انگلیسی و نه به فارسی وارد کنید. اگر باز هم مشکل برطرف نشد، ممنون می‌شیم به ما به آدرس [email protected] ایمیل بزنین تا مشکل رو دوباره بررسی و حل کنیم. باز هم از توجه شما ممنون با مهر نوگام
    پاسخ
  • زامیار 1 دسامبر 2013، ساعت 12:35
    " اقلیت که باشی راز بزرگت رو فقط می‌تونی پشت درهای اتاقت داد بزنی اما اینجا اتاق‌ها در ندارند." خیلی خوبه. منتظر خوندن کاملش میمونم:)
    پاسخ
  • میهمان 1 دسامبر 2013، ساعت 21:46
    سلام من از این کتاب حمایت کردم ولی تغییری در تعداد حمایت کننده ها و هزینه ایجاد نشد درصورتی که تکمیل فرآیند شد و از موجودی حساب هم کم شد.
    پاسخ
  • سیب 2 دسامبر 2013، ساعت 5:54
    سلاممن دیروز از این کتاب حمایت نکردم ولی نه به تعداد حامیان اضافه شده نه مبلغ افزایش یافته در ضمن مبلغ مورد نظر از حساب کسر شده و پیغام تکمیل فرآیند به درستی انجام شد، داد.
    پاسخ
  • مدیر نوگام 2 دسامبر 2013، ساعت 9:49
    سلام، ممنون از توجه شما. سیستم به روز رسانی حمایت‌های مالی در سایت نوگام خودکار نیست، بنابراین حمایت‌هایی که در تعطیلات آخر هفته (شنبه و یکشنبه)‌ صورت می‌گیرد، روز دوشنبه در سایت به روز می‌شود. باز هم از حمایت شما سپاسگزاریم با مهر نوگام
    پاسخ
  • محسن 2 دسامبر 2013، ساعت 16:23
    سلام.یک سوال: در صورتی که مبالغ اهدایی به حد نصاب نرسه چه اتفاقی برای پولی که دوستان واریز کردند می‌افته؟
    پاسخ
  • ویراستار نوگام 2 دسامبر 2013، ساعت 16:54
    محسن عزیز٬ در صورتی که مبالغ اهدایی به حد نصاب نرسد٬ با دوستان تماس می‌گیریم و از آن‌ها سوال می‌کنیم که دوست دارند مبلغ را به انتشار کتاب دیگری اختصاص بدهند؟ در صورتی که جواب‌شان منفی باشد٬ مبلغ اهدایی به حساب دوستان برگردانده می‌شود.
    پاسخ
  • hmd 3 دسامبر 2013، ساعت 7:41
    وای چه کتاب هیجان انگیزی!!!!
    پاسخ
  • پارسا 17 دسامبر 2013، ساعت 13:10
    سلام ببخشید من تو ایرانم زیاد نتونستم کمک کنم حدود دو پوند شد. خیلی خوشحالم از اینکه یه همچین جایی وجود داره حقیقتش من تقریبا ناامید شده بودم از نوشتن دو سال بود که حتی استاتوس هم نمیزاشتم تو فیسبوکم تا مرگ ماندلا !این جا رو همین امروز دیدم خیلی به من کمک می کنه که امیدوارانه بنویسم تا روزی که من هم بتونم به خودم بقبولونم که نویسنده ام
    پاسخ
  • ویراستار نوگام 17 دسامبر 2013، ساعت 13:14
    ممنون دوست عزیز از کمک و حمایت‌تون. امیدواریم بتونیم کمکی کنیم و خیلی زود نوشته‌های شما رو بخونیم.
    پاسخ
  • ٍElham 31 دسامبر 2013، ساعت 8:57
    کتاب رو خوندم، و با خوندن هر سطرش گریه کردم، این کتاب دوباره یادم آورد که تو چه دنیایی دارم زندگی می کنم، دنیایی که انسانهاش چقدر میتونن انسان نباشن، و بدتر از اون دوباره یادم اومد تو کشوری دارم زندگی میکنم که اقلیت ها توش حق زندگی کردن ندارن.
    پاسخ
  • هاله 13 ژانویه 2014، ساعت 12:42
    کتاب رو کامل خوندم . خوب نبود ! اصلاً ... فقط چندتا جمله خوب داشت و دیگر هیچ..
    پاسخ
  • محمدامير 18 ژانویه 2014، ساعت 4:14
    من دوبار دانلودش كردم ولي هربار صفحاتش خالي و بي نوشته بود علتش چيه
    پاسخ
  • ویراستار نوگام 18 ژانویه 2014، ساعت 12:20
    محمد امیر عزیز کدام نسخه را دانلود کردید؟اگر نسخه ای‌پاب را دانلود می‌کنید حتما باید آنرا در گوشی موبایل و اپلیکیشن‌های خاص باز کنید. نسخه پی‌دی‌اف را دانلود کرده‌اید؟ اگر مشکلی بود یک ایمیل به ما بزنید تا نسخه کتاب را برایتان بفرستیم[email protected]سپاس نوگام
    پاسخ
  • محمد امير 19 ژانویه 2014، ساعت 10:25
    نسخه پي دي اف وو امتحان كردم انجام شد اما تا ب حال من از اي پاب استفاده ميكردم وهيچ مشكلي نداشت چرا اين بار نشد؟حالت اي پاب بهتره ممنون از راهنمايي تون
    پاسخ
  • مردی اسیر در قالب یک زن 3 فوریه 2014، ساعت 8:42
    از نویسنده عزیز این کتاب واقعا سپاس گذارماولین باری هست که تونستم همچسن کتابی رو پیدا کنم و بخونم تا اینجا رو که خوندم واقعا که کتاب عالی هست و به درده اقلیتها اشاره کرده.ای کاش میتونستم که با شما نویسنده عزیز بیشتر در ارتباط باشم چون یکی از همین اقلیتها در کنار من هست. یک مرد که در قالب یک زن اسیر شده و تنها کسی هست که تونسته باعث بشه من به یک مرد اعتماد کنم و به عنوان یک دوست پسر در کنارم باشه.
    پاسخ
  • وحید الله 22 فوریه 2014، ساعت 11:59
    سلام عبارت را خواندم. بسیار پرمفهوم وعالی بود . منتظری ادامه مطلب استم تشکر از زحمت تان
    پاسخ
  • شاهین 1 آوریل 2014، ساعت 9:48
    بهترین سایتیه که تا حالا دیدم
    پاسخ
  • میهمان 1 آوریل 2014، ساعت 12:41
    پارساجون شمانویسنده ای اگه خودت بخوای فقط کافیه خودتو عوض کنی تادنیات عوض شه عین اینو تجربه کردم وقتی بادوروز نوشتن رفتم بالای سن وازاونجادیدم که همه برای من کف زدن ولی به نظرم اگه داخل ایرانی اینجا جای خوبی برای نوشتن نیست شب خوش...
    پاسخ
  • naqib 4 آوریل 2014، ساعت 4:22
    این کتاب را من بسیار دوست دارم
    پاسخ
  • z 5 آوریل 2014، ساعت 7:41
    واقعاقشنگ بود.ممنون
    پاسخ
  • مهین ذری 14 آوریل 2014، ساعت 12:16
    کتاب دانلود کردم هنوز نخوندم.ممنون از سایتتون.لطفا بنویسید پرطرفدارترین رمان کدوم هستند.
    پاسخ
  • رویا 22 آوریل 2014، ساعت 7:37
    سلام دوستان من این کتاب رو دیشب تا صبح خوندم. نمیشه گفت خیلی عالی نوشنه شده ولی منو با دنیای اطراف بیشتر آشنا کرد . به نظرم به وقتی که براش گذاشتم می ارزید.
    پاسخ
  • فردوس 27 آوریل 2014، ساعت 9:54
    واقیعآ کتاب زیبای بود
    پاسخ
  • محمد.ش 25 ژوئن 2014، ساعت 21:29
    سلام"امیدوارم از خواندن این کتاب لذتی نبرده و فقط به تفکری کوتاه بسنده کنید"اما من به تفکری بلند هم بسنده نمیکنم! شما چ طور؟
    پاسخ
  • میهمان 14 ژوئیه 2014، ساعت 20:49
    وارد شدن رضا از محله ی ظاهرا پایین شهری به ویلاهای آنچنانی خیلی به سرعت و بیدلیل اتفاق افتاد. ضمنا من مطمین نیستم اما "کامینگ اوت " نکرده از زبان یک ترانس سکس جنوب تهرانی خیلی بی جاست.
    پاسخ
  • R. Nikfar 1 دسامبر 2014، ساعت 9:29
    salam, ebtekar jalebi bod, omidvaram hamvareh dar karhaye khobetan bish az in movafagh bashin
    پاسخ
  • پردیس 29 دسامبر 2014، ساعت 6:17
    با سلام و خسته نباشید . از نویسنده عزیز تشکر میکنم بابت زحمتی که برای این رمان زیبا کشیدن . لطفا راهنمایی بفرمایید چطور میشه کتاب کامل را مطالعه کرد ؟؟
    پاسخ
    • ویراستار نوگام 29 دسامبر 2014، ساعت 10:33
      پردیس عزیز٬ بالای صفحه٬ زیر تصویر طرح جلد کتاب٬ نوشته شده:‌ دریافت فایل٬ هم به صورت PDF و هم Epub. می‌تونید روی یکی از این گزینه‌ها کلیک کنید و فایل رو دربافت کنید.
      پاسخ
  • سمانه 5 ژانویه 2015، ساعت 12:58
    رمان بدی نبود یک سوال: اوا که یک دختر سالمه چگونه راضی شده با رضایی که دو جنسیه ازدواج کنه البته بعد از عملش
    پاسخ
  • ماني 20 فوریه 2015، ساعت 21:03
    رمان عالي بود من از ايرانم ايا مبلغي كه بپردازم به خوده خانم نسا مستقيم پرداخت ميشه يا نشر نوگام؟
    پاسخ
    • ویراستار نوگام 23 فوریه 2015، ساعت 0:23
      از اون جایی که خانم نسا حق‌الزحمه‌شون رو دریافت کردن، این مبلغ به نشر تعلق می‌گیره و به کمک می‌کنه کتاب‌های دیگه‌ای رو مثل این کتاب منتشر کنیم. از کمک و همراهی‌تون واقعا ممنون‌ایم.
      پاسخ
  • khodayram 21 فوریه 2015، ساعت 8:04
    بسیار زیبا
    پاسخ
  • khodayram 21 فوریه 2015، ساعت 8:04
    بسیار زیبا <3 <3 <3
    پاسخ
  • هاشم 28 مارس 2015، ساعت 4:59
    بد نیست
    پاسخ
  • sahar 13 آوریل 2015، ساعت 15:20
    باعرض تبریک وخسته نباشید خدمت نویسنده عزیز بخاطر خلق این اثر هنری خارق العاده ; من ادبیاتم همیشه عالی بوده اما نویسنده نیستم وبیشتر از نوشتن ب خوندن علاقه دارم و ترجیح میدم اثرات نویسنده هایی مثل خانوم یاسمن نسا رو دنبال کنم تا تجربه های متفاوتی رو بدست بیارم رمان خانوم نسا فوق العاده بود و منو با دنیای جدیدی روبرو کرد;دنیایی ک شاید قبلا اهمیت چندانی برام نداشت وهیچ شناختی ازش نداشتم اما باخوندن این اثر کمی نسبت به این موضوع شناخت پیداکردم وحداقل چیزی که تواین رمان یاد گرفتم اهمیت دادن ب عقاید و خواسته های دیگر هم نوعانم چه ایرانی و چه غیر ایرانی بود بااین وجود انتقادی هم از کتاب دارم که ای کاش راجبه بعضی از واژه ها مثل ترانسکژوال بیشتر توضیح داده میشد که خواننده بتونه نسبت به اون موضوع دانسته های بیشتری رو بدست بیاره;به هرحال رمان بسیار خوب بود و من به عنوان یه جوون ایرانی ازش استقبال کردم. ممنون از تلاشتون,امیدوارم درآینده بازم شاهد و خواننده اثرات بهترتون باشم خانوم نسا
    پاسخ
  • sahar 14 آوریل 2015، ساعت 7:32
    سلام و خسته نباشیدکتاب جالبی بود و به قول دوستان اشاره ای جالب به اقلیتهای جامعه و رفتارهای ناهنجار حیوانهای انسان نما داشت ولی کاشکی وقتی تقریبا با توضیحات کامل به این قضیه پرداخته سرانجام امثال رضا و متین رو هم یه اشاره ای بهش میکردن. وقتی کتاب تموم شد یاد فیلمهایی افتادم که آخرش خودت باید حدس بزنی که چه اتفاقی برای افراد می افته.میتونست خیلی بهتر از اینها شخصیتهای داستان رو از جاهایی که دیگه نباید باشن خارج کنه نه اینکه یهو دیگه خبری ازشون نشه تا انتها که با یه گریه و مثلا تحول تموم بشه و اونجا دوباره یادت بندازه که یه شخصیت اصلی به اسم رضا هم بود .... و از خودت بپرسی راستی رضا چی شد....ولی بازم ممنون . دارم بقیه کتابها رو مطالعه میکنم
    پاسخ
  • نیره 22 آوریل 2015، ساعت 17:41
    سلام من امروز این کتاب رو خوندم.رمان نسبتا خوبیه ولی پیرنگش ضعیفه. خیلی از اتفاقات در جهان داستان باورپذیر نیستند. مثل اینکه خیلی از شخصیت ها فارسی بلدند.از جین گرفته تا سپنتا و مرد عرب!سادگی بیش از حد شخصیت آوا و ....مکان رویدادها مشخص نیست.یعنی اسم های اروپایی نشان میدهد داستان در اروپا اتفاق می افتد ولی مشخص نیست کدام کشور.در ص 313 هم واژه اقرار به جای اغراق آمده که خواهشمندم اصلاح کنید.به نظرم نویسنده با بازنویسی این رمان میتونه کیفیت رمان رو تاحد زیادی بالا ببره چون موضوع خوبی داره.در پایان هم ممنون از زحمات تون
    پاسخ
    • نوگام 23 آوریل 2015، ساعت 11:29
      ممنون از اینکه وقت گذاشتین و کتاب رو نقد کردین. امیدواریم نویسنده با دیدن نکته‌های شما در کتاب‌های بعدی دید بهتری داشته باشن. غلط املایی رو هم چک می‌کنیم و اصلاح می‌کنیم.
      پاسخ
  • محمدرضا 12 نوامبر 2015، ساعت 13:56
    سایتتون خوبهکتاب رو تا اخر خوندم به امید اینکه بالاخره بهتر بشه ولی تغییری نکردبه نظرم نویسنده نمی تونه پشت واقعی بودن داستان یا حقیقی بودن اون قایم بشه و از زیر بار مسئولیت خودش برای تلاش در فاخر کردن اثر شونه خالی کنه مضاف بر اون با سوژه قرار دادن چند موضوع تقریبا جنجالی نه تنها از ارزش تک تک اونها کاسته بلکه اونها رو نارس و به ظاهر با پایان باز رها کرده.در مورد سایتتونم اگر بتونید با چند نیرو فعال به صورت پاره وقت و رایگان(مثل دانشجویان ادبیات که مطمئنم در بینشون پیدا می کنید)برای الک کردن کار های نو همکاری کنید, مطمئنا به بهبودش کمک کردین.بابت زحماتی که می کشید بهتون خسته نباشید می گم.
    پاسخ
    • نوگام 12 نوامبر 2015، ساعت 15:33
      محمدرضای عزیز ممنون از شما که کتاب رو خوندین و وقت گذاشتین و درباره‌اش نوشتین. هیچ‌چیز بهتر از نقد شدن نمی‌تونه به نویسنده کمک کنه. ما هم دوست داریم آثار خوب معاصر رو منتشر کنیم. البته باید دقت داشته باشیم که متاسفانه در ادبیات امروز ایران بسیاری از موضوع‌ها به دلایلی که می‌دانید حذف می‌شوند و به همین دلیل فرصت ورود بسیاری از ژانرها و داستان‌ها به وجود نمی‌آید. نویسنده باید بنویسد و تمرین کند و در بوته نقد قرار بگیرد.گروهی فعال آثار رسیده به نوگام را بررسی و انتخاب می‌کنند که خودشان در نوشتن دستی دارند و در دنیای نشر تجربه. طبیعتا هرچه کتاب‌های بهتری نوشته و دریافت شود، کتاب‌های بهتری هم منتشر می‌شود.
      پاسخ
  • fahim yaseni 19 مه 2016، ساعت 13:27
    سایت بینظیریست !
    پاسخ
    • ویراستار نوگام 19 مه 2016، ساعت 13:39
      ممنون دوست عزیز که ما رو همراهی می‌کنید.
      پاسخ
  • Niloufar 10 اکتبر 2016، ساعت 19:36
    كتاب خيلى خوبيه فقط چرا كامل نيست ؟ فقط تا صفحه ٤٠٦ هست! فايل صوتى هم تا قسمت ١٢ ! ممنون ميشم كمك كنيد ادامش رو بخوانم !
    پاسخ
    • ویراستار نوگام 11 اکتبر 2016، ساعت 9:19
      دوست عزیز، هر دو فایل‌ها کامل هستند. به‌نظر می‌رسه شما اون‌ها رو کامل دانلود نکردید.
      پاسخ
  • Sara 26 ژانویه 2017، ساعت 1:07
    کیفیت فایل صوتی خیلی پایینه. علاوه بر اون گوینده هر بار ترنسکشوال را یه جور میگه،تپق میزنه و ... یه ذره آدم مسلط تر بیارید لطفا :)
    پاسخ
  • 𝓇ℯ𝓎𝒽𝒶𝓃ℯ𝒽🌕🍃 24 ژوئن 2020، ساعت 0:05
    چرا کامل نبود😕😞😭
    پاسخ
  • حسین 9 نوامبر 2025، ساعت 5:19
    عالی
    پاسخ