بنفشه سفید
خواندن بخشی از کتابدرباره این کتاب
یک کتاب متولد نمیشه. ذره ذره ذهنت رو پر میکنه. از کوچکترین منفذ مغزت آنقدر آهسته و بی سروصدا وارد میشه که تو فقط یک روز که جلوی سیستمات نشستی و داری به این فکر میکنی که دنیا چقدر خوبه و آدمهای توش چقدر گند هستن، میبینی که نمیتونی به چیز دیگهای فکر کنی جز نوشتن چیزی که تمام ذهنت رو پرکرده. این تنها کتابی از منه که قبل از به وجود اومدن اسم داشت و شاید اسمش بود که باعث شد به وجود بیاد. گل بنفشه سفید به معنی پیدا کردن راه خوشبختی است. راهی که همه دنبالش هستیم اما برای رسیدن به خوشبختی باید بدبختی رو دید، همون طور که راه بهشت از وسط جهنم میگذره.
اقلیت بودن آدم رو یا خرد میکنه یا مثل سنگ سرسخت. اقلیت که باشی یاد میگیری بمیری یا بمونی. وقتی موندن رو انتخاب میکنی باید مبارزه کنی. اقلیت بودن دیدگاهت رو برای همیشه به دنیا عوض میکنه. اقلیت که باشی راز بزرگت رو فقط میتونی پشت درهای اتاقت داد بزنی اما اینجا اتاقها در ندارند.
توضیحات ناشر
روایت زندگی دو زن از دو فرهنگ با دردی مشترک، داستان قاچاق زنهای ایرانی به کشورهای عربی و مشکلات ترنسجندرها در کشورهایی همچون ایران. نویسنده با پرداخت به موضوعات حساسی که ذکر شد، گامی جسورانه برداشته است. «امیدوارم از خواندن این کتاب لذتی نبرده و فقط به تفکری کوتاه بسنده کنید.» نویسندۀ بنفشۀ سفید شما را به خواندن داستانی سرگرم کننده و مفرح دعوت نمیکند. او با گفتن همین دو جمله در ابتدا کتاب خواننده را به مبارزه میطلبد واز همان ابتدا اعلام میکند قصدش بیان حقایقی است که قطعا برای بسیاری از ما خوشایند نخواهد بود. بنفشۀ سفید روایت آدمهایی است که با ظاهری جز آنچه از درون هستند به دنیا میآیند و در کشوری همچون ایران مجبورند در قفسی به نام بدن ظاهری زندگی کنند و اگر روزی بخواهند قفس بشکنند، آدمهای دیگر معلوم نیست با این انسان جدید چه رفتاری در پیش بگیرند. بنفشۀ سفید داستان دخترانی است که به هزار و یک دلیل مجبور به تن فروشی در کشورهای همسایه میشوند و جسم و روح آنها در این بازی هولناک زیر چرخ دندههای مافیای قاچاق زن خرد میشود. رمان بنفشۀ سفید را بخوانید تا با گوشهای از آنچه که همیشه در ایران به جرم خلاف شرع و اخلاق سانسور شده و نادیده گرفته شده آشنا شوید.
* نسخه صوتی این کتاب با همکاری گروه فرهنگی کاسپین تولید شده و برای دانلود و شنیدن آنلاین در دسترس است.
موسیقی از
Fivos Valachis
این کتاب در تاریخ ۹ دی ماه ۱۳۹۲ (۳۰ دسامبر ۲۰۱۳) منتشر شده است.
بنفشه سفید
نظر شما درباره کتاب
-
LiLi Joon 28 نوامبر 2013، ساعت 18:23اقلیت بودن آدم رو یا خرد میکنه یا مثل سنگ سرسخت. اقلیت که باشی یاد میگیری بمیری یا بمونی. وقتی موندن رو انتخاب میکنی باید مبارزه کنی. اقلیت بودن دیدگاهت رو برای همیشه به دنیا عوض میکنه. اقلیت که باشی راز بزرگت رو فقط میتونی پشت درهای اتاقت داد بزنی اما اینجا اتاقها در ندارند. awlie,, bi sabrane montazere khoondane in ketab hassamپاسخ
-
مدیر نوگام 29 نوامبر 2013، ساعت 10:48سلام، ممنون از توجه شما. این خطا ممکنه به چند دلیل متفاوت بیاد. یکی میتونه این باشه که موقع پرداخت اینترنت شما قطع و وصل شده باشه. مورد دیگه اینکه کامپیوترتون بدافزار داشته باشه. یا اینکه میزان حمایتتون رو به فارسی ( نه به انگلیسی) وارد کرده باشید. پیشنهاد ما اینه که اگر کامپیوترتون به روز نیست و یا از آنتی ویروس استفاده نمیکنید، ابتدا از امنیت کامپیوترتون مطمئن بشین و بعد دوباره سعی کنین پرداخت رو انجام بدین. لطفا توجه داشته باشین میزان حمایت خودتون رو حتما به انگلیسی و نه به فارسی وارد کنید. اگر باز هم مشکل برطرف نشد، ممنون میشیم به ما به آدرس [email protected] ایمیل بزنین تا مشکل رو دوباره بررسی و حل کنیم. باز هم از توجه شما ممنون با مهر نوگامپاسخ
-
زامیار 1 دسامبر 2013، ساعت 12:35" اقلیت که باشی راز بزرگت رو فقط میتونی پشت درهای اتاقت داد بزنی اما اینجا اتاقها در ندارند." خیلی خوبه. منتظر خوندن کاملش میمونم:)پاسخ
-
میهمان 1 دسامبر 2013، ساعت 21:46سلام من از این کتاب حمایت کردم ولی تغییری در تعداد حمایت کننده ها و هزینه ایجاد نشد درصورتی که تکمیل فرآیند شد و از موجودی حساب هم کم شد.پاسخ
-
سیب 2 دسامبر 2013، ساعت 5:54سلاممن دیروز از این کتاب حمایت نکردم ولی نه به تعداد حامیان اضافه شده نه مبلغ افزایش یافته در ضمن مبلغ مورد نظر از حساب کسر شده و پیغام تکمیل فرآیند به درستی انجام شد، داد.پاسخ
-
مدیر نوگام 2 دسامبر 2013، ساعت 9:49سلام، ممنون از توجه شما. سیستم به روز رسانی حمایتهای مالی در سایت نوگام خودکار نیست، بنابراین حمایتهایی که در تعطیلات آخر هفته (شنبه و یکشنبه) صورت میگیرد، روز دوشنبه در سایت به روز میشود. باز هم از حمایت شما سپاسگزاریم با مهر نوگامپاسخ
-
محسن 2 دسامبر 2013، ساعت 16:23سلام.یک سوال: در صورتی که مبالغ اهدایی به حد نصاب نرسه چه اتفاقی برای پولی که دوستان واریز کردند میافته؟پاسخ
-
ویراستار نوگام 2 دسامبر 2013، ساعت 16:54محسن عزیز٬ در صورتی که مبالغ اهدایی به حد نصاب نرسد٬ با دوستان تماس میگیریم و از آنها سوال میکنیم که دوست دارند مبلغ را به انتشار کتاب دیگری اختصاص بدهند؟ در صورتی که جوابشان منفی باشد٬ مبلغ اهدایی به حساب دوستان برگردانده میشود.پاسخ
-
پارسا 17 دسامبر 2013، ساعت 13:10سلام ببخشید من تو ایرانم زیاد نتونستم کمک کنم حدود دو پوند شد. خیلی خوشحالم از اینکه یه همچین جایی وجود داره حقیقتش من تقریبا ناامید شده بودم از نوشتن دو سال بود که حتی استاتوس هم نمیزاشتم تو فیسبوکم تا مرگ ماندلا !این جا رو همین امروز دیدم خیلی به من کمک می کنه که امیدوارانه بنویسم تا روزی که من هم بتونم به خودم بقبولونم که نویسنده امپاسخ
-
ویراستار نوگام 17 دسامبر 2013، ساعت 13:14ممنون دوست عزیز از کمک و حمایتتون. امیدواریم بتونیم کمکی کنیم و خیلی زود نوشتههای شما رو بخونیم.پاسخ
-
ٍElham 31 دسامبر 2013، ساعت 8:57کتاب رو خوندم، و با خوندن هر سطرش گریه کردم، این کتاب دوباره یادم آورد که تو چه دنیایی دارم زندگی می کنم، دنیایی که انسانهاش چقدر میتونن انسان نباشن، و بدتر از اون دوباره یادم اومد تو کشوری دارم زندگی میکنم که اقلیت ها توش حق زندگی کردن ندارن.پاسخ
-
هاله 13 ژانویه 2014، ساعت 12:42کتاب رو کامل خوندم . خوب نبود ! اصلاً ... فقط چندتا جمله خوب داشت و دیگر هیچ..پاسخ
-
محمدامير 18 ژانویه 2014، ساعت 4:14من دوبار دانلودش كردم ولي هربار صفحاتش خالي و بي نوشته بود علتش چيهپاسخ
-
ویراستار نوگام 18 ژانویه 2014، ساعت 12:20محمد امیر عزیز کدام نسخه را دانلود کردید؟اگر نسخه ایپاب را دانلود میکنید حتما باید آنرا در گوشی موبایل و اپلیکیشنهای خاص باز کنید. نسخه پیدیاف را دانلود کردهاید؟ اگر مشکلی بود یک ایمیل به ما بزنید تا نسخه کتاب را برایتان بفرستیم[email protected]سپاس نوگامپاسخ
-
محمد امير 19 ژانویه 2014، ساعت 10:25نسخه پي دي اف وو امتحان كردم انجام شد اما تا ب حال من از اي پاب استفاده ميكردم وهيچ مشكلي نداشت چرا اين بار نشد؟حالت اي پاب بهتره ممنون از راهنمايي تونپاسخ
-
مردی اسیر در قالب یک زن 3 فوریه 2014، ساعت 8:42از نویسنده عزیز این کتاب واقعا سپاس گذارماولین باری هست که تونستم همچسن کتابی رو پیدا کنم و بخونم تا اینجا رو که خوندم واقعا که کتاب عالی هست و به درده اقلیتها اشاره کرده.ای کاش میتونستم که با شما نویسنده عزیز بیشتر در ارتباط باشم چون یکی از همین اقلیتها در کنار من هست. یک مرد که در قالب یک زن اسیر شده و تنها کسی هست که تونسته باعث بشه من به یک مرد اعتماد کنم و به عنوان یک دوست پسر در کنارم باشه.پاسخ
-
وحید الله 22 فوریه 2014، ساعت 11:59سلام عبارت را خواندم. بسیار پرمفهوم وعالی بود . منتظری ادامه مطلب استم تشکر از زحمت تانپاسخ
-
میهمان 1 آوریل 2014، ساعت 12:41پارساجون شمانویسنده ای اگه خودت بخوای فقط کافیه خودتو عوض کنی تادنیات عوض شه عین اینو تجربه کردم وقتی بادوروز نوشتن رفتم بالای سن وازاونجادیدم که همه برای من کف زدن ولی به نظرم اگه داخل ایرانی اینجا جای خوبی برای نوشتن نیست شب خوش...پاسخ
-
مهین ذری 14 آوریل 2014، ساعت 12:16کتاب دانلود کردم هنوز نخوندم.ممنون از سایتتون.لطفا بنویسید پرطرفدارترین رمان کدوم هستند.پاسخ
-
رویا 22 آوریل 2014، ساعت 7:37سلام دوستان من این کتاب رو دیشب تا صبح خوندم. نمیشه گفت خیلی عالی نوشنه شده ولی منو با دنیای اطراف بیشتر آشنا کرد . به نظرم به وقتی که براش گذاشتم می ارزید.پاسخ
-
محمد.ش 25 ژوئن 2014، ساعت 21:29سلام"امیدوارم از خواندن این کتاب لذتی نبرده و فقط به تفکری کوتاه بسنده کنید"اما من به تفکری بلند هم بسنده نمیکنم! شما چ طور؟پاسخ
-
میهمان 14 ژوئیه 2014، ساعت 20:49وارد شدن رضا از محله ی ظاهرا پایین شهری به ویلاهای آنچنانی خیلی به سرعت و بیدلیل اتفاق افتاد. ضمنا من مطمین نیستم اما "کامینگ اوت " نکرده از زبان یک ترانس سکس جنوب تهرانی خیلی بی جاست.پاسخ
-
R. Nikfar 1 دسامبر 2014، ساعت 9:29salam, ebtekar jalebi bod, omidvaram hamvareh dar karhaye khobetan bish az in movafagh bashinپاسخ
-
پردیس 29 دسامبر 2014، ساعت 6:17با سلام و خسته نباشید . از نویسنده عزیز تشکر میکنم بابت زحمتی که برای این رمان زیبا کشیدن . لطفا راهنمایی بفرمایید چطور میشه کتاب کامل را مطالعه کرد ؟؟پاسخ
-
ویراستار نوگام 29 دسامبر 2014، ساعت 10:33پردیس عزیز٬ بالای صفحه٬ زیر تصویر طرح جلد کتاب٬ نوشته شده: دریافت فایل٬ هم به صورت PDF و هم Epub. میتونید روی یکی از این گزینهها کلیک کنید و فایل رو دربافت کنید.پاسخ
-
-
سمانه 5 ژانویه 2015، ساعت 12:58رمان بدی نبود یک سوال: اوا که یک دختر سالمه چگونه راضی شده با رضایی که دو جنسیه ازدواج کنه البته بعد از عملشپاسخ
-
ماني 20 فوریه 2015، ساعت 21:03رمان عالي بود من از ايرانم ايا مبلغي كه بپردازم به خوده خانم نسا مستقيم پرداخت ميشه يا نشر نوگام؟پاسخ
-
ویراستار نوگام 23 فوریه 2015، ساعت 0:23از اون جایی که خانم نسا حقالزحمهشون رو دریافت کردن، این مبلغ به نشر تعلق میگیره و به کمک میکنه کتابهای دیگهای رو مثل این کتاب منتشر کنیم. از کمک و همراهیتون واقعا ممنونایم.پاسخ
-
-
sahar 13 آوریل 2015، ساعت 15:20باعرض تبریک وخسته نباشید خدمت نویسنده عزیز بخاطر خلق این اثر هنری خارق العاده ; من ادبیاتم همیشه عالی بوده اما نویسنده نیستم وبیشتر از نوشتن ب خوندن علاقه دارم و ترجیح میدم اثرات نویسنده هایی مثل خانوم یاسمن نسا رو دنبال کنم تا تجربه های متفاوتی رو بدست بیارم رمان خانوم نسا فوق العاده بود و منو با دنیای جدیدی روبرو کرد;دنیایی ک شاید قبلا اهمیت چندانی برام نداشت وهیچ شناختی ازش نداشتم اما باخوندن این اثر کمی نسبت به این موضوع شناخت پیداکردم وحداقل چیزی که تواین رمان یاد گرفتم اهمیت دادن ب عقاید و خواسته های دیگر هم نوعانم چه ایرانی و چه غیر ایرانی بود بااین وجود انتقادی هم از کتاب دارم که ای کاش راجبه بعضی از واژه ها مثل ترانسکژوال بیشتر توضیح داده میشد که خواننده بتونه نسبت به اون موضوع دانسته های بیشتری رو بدست بیاره;به هرحال رمان بسیار خوب بود و من به عنوان یه جوون ایرانی ازش استقبال کردم. ممنون از تلاشتون,امیدوارم درآینده بازم شاهد و خواننده اثرات بهترتون باشم خانوم نساپاسخ
-
sahar 14 آوریل 2015، ساعت 7:32سلام و خسته نباشیدکتاب جالبی بود و به قول دوستان اشاره ای جالب به اقلیتهای جامعه و رفتارهای ناهنجار حیوانهای انسان نما داشت ولی کاشکی وقتی تقریبا با توضیحات کامل به این قضیه پرداخته سرانجام امثال رضا و متین رو هم یه اشاره ای بهش میکردن. وقتی کتاب تموم شد یاد فیلمهایی افتادم که آخرش خودت باید حدس بزنی که چه اتفاقی برای افراد می افته.میتونست خیلی بهتر از اینها شخصیتهای داستان رو از جاهایی که دیگه نباید باشن خارج کنه نه اینکه یهو دیگه خبری ازشون نشه تا انتها که با یه گریه و مثلا تحول تموم بشه و اونجا دوباره یادت بندازه که یه شخصیت اصلی به اسم رضا هم بود .... و از خودت بپرسی راستی رضا چی شد....ولی بازم ممنون . دارم بقیه کتابها رو مطالعه میکنمپاسخ
-
نیره 22 آوریل 2015، ساعت 17:41سلام من امروز این کتاب رو خوندم.رمان نسبتا خوبیه ولی پیرنگش ضعیفه. خیلی از اتفاقات در جهان داستان باورپذیر نیستند. مثل اینکه خیلی از شخصیت ها فارسی بلدند.از جین گرفته تا سپنتا و مرد عرب!سادگی بیش از حد شخصیت آوا و ....مکان رویدادها مشخص نیست.یعنی اسم های اروپایی نشان میدهد داستان در اروپا اتفاق می افتد ولی مشخص نیست کدام کشور.در ص 313 هم واژه اقرار به جای اغراق آمده که خواهشمندم اصلاح کنید.به نظرم نویسنده با بازنویسی این رمان میتونه کیفیت رمان رو تاحد زیادی بالا ببره چون موضوع خوبی داره.در پایان هم ممنون از زحمات تونپاسخ
-
نوگام 23 آوریل 2015، ساعت 11:29ممنون از اینکه وقت گذاشتین و کتاب رو نقد کردین. امیدواریم نویسنده با دیدن نکتههای شما در کتابهای بعدی دید بهتری داشته باشن. غلط املایی رو هم چک میکنیم و اصلاح میکنیم.پاسخ
-
-
محمدرضا 12 نوامبر 2015، ساعت 13:56سایتتون خوبهکتاب رو تا اخر خوندم به امید اینکه بالاخره بهتر بشه ولی تغییری نکردبه نظرم نویسنده نمی تونه پشت واقعی بودن داستان یا حقیقی بودن اون قایم بشه و از زیر بار مسئولیت خودش برای تلاش در فاخر کردن اثر شونه خالی کنه مضاف بر اون با سوژه قرار دادن چند موضوع تقریبا جنجالی نه تنها از ارزش تک تک اونها کاسته بلکه اونها رو نارس و به ظاهر با پایان باز رها کرده.در مورد سایتتونم اگر بتونید با چند نیرو فعال به صورت پاره وقت و رایگان(مثل دانشجویان ادبیات که مطمئنم در بینشون پیدا می کنید)برای الک کردن کار های نو همکاری کنید, مطمئنا به بهبودش کمک کردین.بابت زحماتی که می کشید بهتون خسته نباشید می گم.پاسخ
-
نوگام 12 نوامبر 2015، ساعت 15:33محمدرضای عزیز ممنون از شما که کتاب رو خوندین و وقت گذاشتین و دربارهاش نوشتین. هیچچیز بهتر از نقد شدن نمیتونه به نویسنده کمک کنه. ما هم دوست داریم آثار خوب معاصر رو منتشر کنیم. البته باید دقت داشته باشیم که متاسفانه در ادبیات امروز ایران بسیاری از موضوعها به دلایلی که میدانید حذف میشوند و به همین دلیل فرصت ورود بسیاری از ژانرها و داستانها به وجود نمیآید. نویسنده باید بنویسد و تمرین کند و در بوته نقد قرار بگیرد.گروهی فعال آثار رسیده به نوگام را بررسی و انتخاب میکنند که خودشان در نوشتن دستی دارند و در دنیای نشر تجربه. طبیعتا هرچه کتابهای بهتری نوشته و دریافت شود، کتابهای بهتری هم منتشر میشود.پاسخ
-
-
Niloufar 10 اکتبر 2016، ساعت 19:36كتاب خيلى خوبيه فقط چرا كامل نيست ؟ فقط تا صفحه ٤٠٦ هست! فايل صوتى هم تا قسمت ١٢ ! ممنون ميشم كمك كنيد ادامش رو بخوانم !پاسخ
-
ویراستار نوگام 11 اکتبر 2016، ساعت 9:19دوست عزیز، هر دو فایلها کامل هستند. بهنظر میرسه شما اونها رو کامل دانلود نکردید.پاسخ
-
-
Sara 26 ژانویه 2017، ساعت 1:07کیفیت فایل صوتی خیلی پایینه. علاوه بر اون گوینده هر بار ترنسکشوال را یه جور میگه،تپق میزنه و ... یه ذره آدم مسلط تر بیارید لطفا :)پاسخ