ماه بنفش یا میشود موهایم را ببافی؟
خواندن بخشی از کتابدرباره این کتاب
اینکه چطور شد یکی آمد سینهاش را باز کرد و یکی یکی مردههاش را بیرون ریخت، انگار تماما از وسواس تجربه کردن شروع شد. این را پیشتر فهمیده بودم. وقتی توی آن اتاق دوازده متری لخت روی موکت سفت دراز کشیدم و سعی کردم دختری باشم که قرار است یک بار برای همیشه سینهاش را باز کند. آخر همیشه شبح ِ چیزی دنبال آدم است. توی هرچیزی که فکرش را نمیکنی. وقتی هم بیرون میآید که انتظارش را نداری. خلاصه حرفها زیادند و این که الان قرار است احتمالا منتشر بشود خودش اگر زبان باز کرد حتما بعضیها را میگوید. منتها این بین چیزی که نویسندهی مرده باید بگوید این است که بچهاش را آنقدر از بالا نگاه میکند تا تخم و ترکهاش تکامل را زودتر و بهتر تجربه کنند. اگر تخم و ترکهای باشد و این آدمها تنها و سرخورده به عکسهای خانوادگیشان برنگردند.
میدانی؟ داستان جنینیست که ممکن است همیشه به آن زیبایی که میخواهیم نباشد. مخصوصا مادر اگر باشی و دردش را تماما کشیده باشی و بعد ببینی بچهات دماغش کج است. یک چشم ندارد. یا هرچیزی که دوست نداری.
توضیحات ناشر
روایت «ماه بنفش یا میشود موهایم را ببافی؟» از آن دست قصههای آشناست که بازگو کردنش آن هم به شیوهای نو جسارت میخواهد. داستان روان و جذاب است و خواننده دوست دارد آن را بی وقفه دنبال کند. روایت به صورت سیال ذهن شکل گرفته است و در قالب شخصیتپردازیهای آن ساختارشکنیهای بسیار هوشمندانهای وجود دارد. داستان تنهایی زنی با غصهها و دردهایش که بی هیچ آداب و ترتیبی در فضایی سیال از ذهن راوی جاریست و خواننده آنقدر با آن درگیر میشود که تا آنرا به انجام نرساند رهایش نمیکند. از نکات قوی داستان یکی اینکه قصه غیرقابل پیشبینی است و در آخر خواننده خشنود است و ریرا شخصیت اول داستان با اینکه شبیه زنهای کلیشهای و نام آشنای داستانها نیست ولی مثل پری قصهها به دل مینشیند و زخمهایش چنان خوب تصویر شده که به جان خواننده میرود و با او یکی میشود.
نکته دیگر اینکه، داستان پر از عواطف انسانی و آدمهایی است که در اجتماع وجود دارند ولی در فضای فعلی اجازه مصور کردنشان وجود ندارد.
این کتاب در تاریخ ۲۲ تیر ۱۳۹۵ (۱۲ ژوییه ۲۰۱۶) منتشر شده است.
نظر شما درباره کتاب
-
eli 18 آوریل 2016، ساعت 16:12از کجا میشه تهیه کرد کتابو؟ خیلی جالبه موضوعش و پیچیده…بالاخره مغزمون مجبور میشه به کار بیفته و کشف کنه و خلاص شه از داستانهای عشقیع درجه سهکه رسما توهین به شعوره مخاژبهپاسخ
-
ویراستار نوگام 18 آوریل 2016، ساعت 16:40دوست عزیز، کتاب در مرحله جمعآوری حمایتهای مالی برای انتشار است. شیوه کار در سایت نوگام به این صورت است که کتابی بهمدت یک ماه در صفحه فیسبوک نوگام تبلیغ میشود.خوانندههایی که به کتاب علاقهمند میشوند، میتوانند هر چهقدر که میخواهند به حساب این کتاب پول واریز کنند و در نهایت کتاب بعد از جمعآوری این کمکها و باحمایت ناشر منتشر میشود و همه میتوانند آن را رایگان دانلود کنند و بخوانند. اگر از این کتاب خوشتان آمده، میتوانید با هر مبلغی که میخواهید به انتشارش کمک کنید.پاسخ
-
-
-
Saeed S 19 آوریل 2016، ساعت 20:20به "ماه بنفش " ات به رنگِ جنون ، به دوستت ندارم وَ من یک سکون....من و اشتیاقِ دومین بار خواندنِ داستان ارزشمندِ حجتِ عزیز تر از جانم. این بار در جلد و قالب اش.پاسخ
-
-
مهدی عاشری 24 آوریل 2016، ساعت 5:56بسی جای اندیشه دارد این ماجراامیدوارم و ارزومندم موفقیت هرچه بیشتر و سریعتر این اثر و حجت عزیز روپاسخ
-
Babak 25 آوریل 2016، ساعت 7:10SalamMan Dirooz Hemayat Kardam O Sabt Shod Ama Inja Chizi Ezafe Nashodeپاسخ
-
ویراستار نوگام 25 آوریل 2016، ساعت 9:41سلام، حمایتها خودکار به روز نمیشوند به همین دلیل حمایتهایی که در روزهای تعطیل آخر هفته یعنی شنبه و یکشنبه واریز شوند روز دوشنبه به روز خواهند شد و ایمیلی برای شما فرستاده میشود. ممنون از حمایت شما.پاسخ
-
-
-
نوگام 13 ژوئن 2016، ساعت 9:21محمد عزیز، اگر دوره را تمام کنید و تمرین نهایی را تکمیل بفرمایید و بفرستید. گواهی پایان دوره نوگام برای شما ارسال میشود.پاسخ
-
-
Sara 15 ژوئیه 2016، ساعت 15:36بعداز مدتها یک کتاب جریان سیال ذهن خودم که واقعا عالی نگارش شده بود. نام کتاب خود دلیلی بود برای اینکه این کتاب را برای خواندن برگزیدم. شروع صابونی و پایان غیرمنتظره اش عالی بود ولی ای کاش چیزی در پایان کتاب برای خواننده باقی می گذاشت یک پایان سفید.نثر روان، شیوایی کلمات به خوانش کتاب بسیار کمک کرد.منتظر نوشته های بعدیک شما هستیم.پاسخ
-
arshiya 28 ژوئیه 2016، ساعت 6:03سلام من که الان هر کتابی رو خواستم نسخه pdf رو دانلود کردم چرا اینجوریه مگه نبایذ کتاب رو بخریمپاسخ
-
نوگام 28 ژوئیه 2016، ساعت 9:10دوست عزیز کتابهای نوگام رایگان منتشر میشن اما شما میتونین به عنوان پشت جلد یه مبلغ دلخواه بپردازین. کافیه روی گزینه حمایت میکنم کلیک کنید و انتخاب کنید داخل ایران هستید یا خارج ایران.پاسخ
-
-
armin 18 آوریل 2017، ساعت 14:23اسم کتاب شاید آدم ر وبه یاد داستان های عاشقانه ای بندازه که یک دختر نوجوان برای خودش آرزو کنه...اما صفحه اولش رو میخونی متوجه نمیشی که کی ری را شدی و کی این اتفاقا افتاده... بعضی از نویسنده جوری قشنگ مینویسن که انگار راوی جلوت نشسته و داستان رو برات تعریف میکنه اما این از اون کتاب هایی بود که که کل کلمات، داستان زندگی خودت میشه...ممنونم که موضوعی رو نوشتی که زیاد اتفاق میوفته ولی کم دیده میشه و تو با نوشتنش نه تنها اون رو قابل دیدن کردی بلکه امکان شنیدن بوییدن، لمس کردن و چشیدن بهش دادی...به امید موفقیت های بیشترپاسخ
-
مصطفی 17 مارس 2020، ساعت 19:04آقا شما انگار همه چیزت عالیه خوندم کتابتو و عالی بود همچنان ی بخشی ازش مونده ولی لذت بخشه خوندنش مصطفی=فرودپاسخ