بازگشت به آرشیو

پیش‌داوری‌هایتان را درباره نوجوان‌ها و مطالعه فراموش کنید

13 ژانویه 2015، ساعت 15:22

کتاب و کودک

نتیجه آخرین نشست سالانه کتاب‌های کودکان که در نیویورک برگزار شده نشان می‌دهد که بازار کتاب‌های کودکان در دهه اخیر ۴۴ درصد رشد داشته است.

تحقیقات این نشست نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۴ کودکان و نوجوانان تحت‌تاثیر آموزه‌های اولیا و مربیان خود بیشتر از قبل کتاب خریده‌اند. کتاب‌های کودکان در طول یک دهه اخیر ۴۴ درصد رشد داشته و این در حالی است که بهترین رشد کتاب‌های بزرگسال در سال ۲۰۰۸ بوده و از آن سال این روند سیر نزول داشته است.

این طور که معلوم است، کتاب خواندن در دهه اخیر بزرگ‌ترین سرگرمی کودکان ۲ تا ۱۰ سال بوده؛ چرا که میزان فروش کتاب‌های کودکان در این دهه ۱۵۱ میلیارد دلار بوده و از میزان فروش بازی‌ها (۱۳۳ میلیارد دلار) پیشی گرفته است.

در این سال‌ها آنچه به نظر می‌رسید این بود که کودکان و نوجوانان بیشتر درگیر بازی‌های کامپیوتری، شبکه‌های اجتماعی و ویدیو هستند.

بر اساس این تحقیقات، سال‌های ۱۱ تا ۱۳ سالگی بیشترین وقتی است که تلویزیون و بازی‌های کامپیوتری ذهن بچه‌ها را به خودش مشغول می‌کند و و بین سال‌های ۱۴ تا ۱۷ سالگی لذت کتاب خواندن کاملا از یاد برده می‌شود.

آمارها نشان می‌دهد بچه‌ها هنوز به خاطر لذتی که از مطالعه می‌برند کتاب می‌خوانند و البته ۵۰ درصدشان هنوز کتاب‌های کاغذی را به کتاب‌های الکترونیکی ترجیح می‌دهند.

خبری که خواندید بازنویسی و ترجمه این مطلب است.

پیش‌داوری‌هایتان را درباره نوجوان‌ها و مطالعه فراموش کنید:

نظر شما ثبت شد و پس از بررسی مدیریت سایت منتشر خواهد شد.