بازگشت به آرشیو

در عصر دیجیتال این‌جوری کتاب می‌فروشند

27 فوریه 2015، ساعت 1:19

نشر الکترونیک

انتشارات پنگوئن امسال ۸۰ ساله می‌شود و برای این که این انتشارات، که بزرگ‌ترین نام بریتانیایی در دنیای نشر است، هشتاد سالگی‌اش را جشن بگیرد، قرار است ۸۰ کتاب را با طراحی جدید واراد بازار کند. عنوان این مجموعه «کلاسیک‌های سیاه» نام دارد و قرار است این کتاب‌ها چه در کتاب‌خوان‌های الکترونیکی کیندل و چه در فرمت جلد مقوایی ۱ پوند فروش بروند.

طراحی که به صورت آزاد با این انتشارات همکاری می‌کند وب‌سایت هوشمندانه‌ای راه انداخته که کاملا با خواننده در تعامل است. این وب‌سایت به شکل چرخ شانس سیاه و سفیدی طراحی شده که وقتی روی آن کلیک می‌کنید یا پنگوئن دور دایره را می‌چرخانید، اسم کتاب ظاهر می‌شود و با چرخاندن دوباره پنگوئن یا تکان دادن گوشی موبایل‌تان می‌توانید نقل‌قول‌های فراوانی از کتاب بخوانید. این ایده به این خاطر است که بتوانید با خواندن نقل‌قول‌ها با آنچه در کتاب می‌گذرد آشنا شوید.

مسئله این جا است که صنعت نشر هنوز آن‌جور که باید و شاید با مقوله کتاب دیجیتالی کنار نیامده است. طراح این سایت در نامه‌ای در مورد این قضیه این‌طور نوشته است: «از آن جا که ماجرای ناشرها با کتاب دیجیتال این است، فضای زیادی برای کار خلاقانه فراهم است. مقوله‌ای که الهام‌بخش ساخته شدن این سایت بود دقیقا این حقیقت بود که انتشاراتی‌ها تلاش نمی‌کنند مقوله‌های جدید را امتحان کنند.»

لینک خرید کتاب‌ها از سایت‌های کتاب‌فروشی آمازون، واترستون و فویلز هم در صفحه‌ها موجود است.

مطلبی که خواندید، بازنویسی و ترجمه این خبر است.

در عصر دیجیتال این‌جوری کتاب می‌فروشند:

نظر شما ثبت شد و پس از بررسی مدیریت سایت منتشر خواهد شد.