بازگشت به آرشیو

استفاده از انرژی خورشیدی برای شارژ کتاب‌خوان‌های الکترونیکی

6 مارس 2015، ساعت 11:29

نشر الکترونیک

ورلد ریدر خیریه‌ای است که کارش پخش کردن دستگاه‌های کتاب‌خوان و کتاب‌های الکترونیکی در چندتایی از فقیرترین و کم‌توسعه‌ترین کشورهای جهان است. اما یکی از مشکلات اصلی این خیریه این است که چه‌طور این کتاب‌خوان‌های الکترونیکی را در این کشورها که منابع محدودی برای دسترسی به الکتریسیته دارند شارژ کنند. آن‌ها این روزها جواب این سوال را پیدا کرده‌اند: کتاب‌خوان‌هایی که با انرژی خورشیدی تغذیه می‌شوند.

این خیریه در حال حاضر به کمک شرکت دیگری دستگاه‌هایی فراهم کرده‌اند که با آن استفاده از آن‌ها می‌توانند الکتریسیته موردنیاز برای ۲۰۰ کتاب‌خوان را با استفاده از نور خورشید تامین کنند. البته این دستگاه‌ها توانسته‌اند برق موردنیاز برای روشن کردن کلاس‌های درس بچه‌ها را هم تامین کنند. این دستگاه‌ها موبایل‌ها را هم شارژ می‌کنند و از آن جا که بخشی از کتاب‌های آموزش این بچه‌ها روی گوشی‌های موبایل است، می‌توانند به کمک این گوشی‌ها به کار آموزشی‌شان ادامه بدهند.

قرار است یک شرکت فرانسوی کتاب‌خوان‌هایی را که با نور خورشید شارژ می‌شوند به صورت انبوه تولید و وارد بازار کند تا خواننده‌های سراسر دنیا هم بتوانند از این امکان استفاده کنند.

مطلبی که خواندید، بازنویسی و ترجمه این خبر است.

استفاده از انرژی خورشیدی برای شارژ کتاب‌خوان‌های الکترونیکی:

نظر شما ثبت شد و پس از بررسی مدیریت سایت منتشر خواهد شد.