بازگشت به آرشیو

خیریه‌ای برای اهدای کتاب به بچه‌های بی‌بضاعت

1 آوریل 2015، ساعت 9:44

کتاب و کودک

شعار سایت First Book Story این است: دستیابی به کتاب‌های جدید برای کودکانی که به این کتاب‌ها نیاز دارند. در سال ۱۹۹۲ وقتی وکیلی به نام کایل زیمر داوطلبانه در یکی از این آشپزخانه‌هایی کار می‌کرد که به بچه‌های بی‌خانمان سوپ می‌دهند، متوجه شد هیچ کدام از بچه‌هایی که او با آن‌ها کار می‌کند، هیچ وقت کتابی از آن خودشان نداشته‌اند. او با چندتایی از دوستان‌اش تماس گرفت تا این مشکل را حل کند و به کمک آن‌ها خیریه‌ای راه انداخت که کارش دعوت از همگان برای کتاب‌خوانی است و بعد اهدای کتاب به کودکان بی‌بضاعت.

حالا بیشتر از ۲۰ سال از آن تاریخ گذشته و تا این لحظه ۱۲۰ میلیون کتاب بین کودکانی توزیع شده که در خانواده‌های کم‌درآمد در کشورهای آمریکا و کانادا زندگی می‌کنند.

در حال حاضر، این سایت با سایت دیگری همکاری می‌کند به اسم We Give Books. کار این سایت هم مثل همین سایت خیریه کتاب است، به این صورت که می‌توانید در سایت عضو شوید و از کتاب‌خانه الکترونیکی پر و پیمان آن استفاده کنید. کتابی را که خودتان دوست دارید برای فرزندتان بخوانید یا فرزندتان دوست دارد انتخاب کنید و بخوانید. با هر کتابی که کاربرها می‌خوانند، یک کتاب به خیریه‌هایی که کارشان تهیه کتاب برای این کودکان است اهدا می‌شود.

فعالیت این سایت‌ها از طریق حمایت‌های مالی مردم عادی است. کسانی که کتاب‌ها را می‌خوانند و بعد تصمیم می‌گیرند در این کار خیریه مشارکت کنند.

خیریه‌ای برای اهدای کتاب به بچه‌های بی‌بضاعت:

نظر شما ثبت شد و پس از بررسی مدیریت سایت منتشر خواهد شد.