بازگشت به آرشیو

اپلیکیشنی با الهام از پاورقی‌های چارلز دیکنز

5 اوت 2015، ساعت 10:35

اپلیکیشن‌ها

شبیه خیلی از سایت‌ها و اپلیکیشن‌های دیگر که روزانه قطعه‌هایی را برای مطالعه در اختیار خواننده‌هایشان قرار می‌دهند، پیجن‌هول هم با الهام از پاورقی‌هایی که چارلز دیکنز روزانه برای مردم انگلستان منتشر می‌کرد، هر روز قطعاتی را منتشر می‌کند که اگر بخواهید می‌توانید روزانه یا هفتگی بابت‌شان مبلغی پرداخت کنید و آن‌ها را بخوانید یا اگر ولع‌تان زیاد است و کتاب از قبل به‌صورت کامل نوشته شده، همه را یک‌جا با هم بخرید و بخوانید.

در واقع، کاری که سایت پیجن‌هول و اپلیکیشن‌اش می‌کنند این است که هر روز مثل پرنده نامه‌بر به شما خوراکی برای مطالعه می‌رسانند.

اوایل سال، در این سایت مجموعه مطالبی منتشر شد با عنوان «نامه‌هایی از آفریقا». این مطالب یادداشت‌های روزنامه‌نگاری بود از هراره، قاهره، نایروبی و لاگوس که طی ده هفته و قطعه قطعه درباره فرهنگ، سیاست، کار و خانواده در این شهرها منتشر شد و به خواننده‌ها این امکان را می‌داد که نگاهی کلی به زندگی آن‌هایی که در آفریقا زندگی می‌کنند بیندازند. با این که خود نوشته‌ها به اندازه کافی گویا بود، بعضی مطالب ویدیو و عکس هم داشت. این مطالب توجه بسیاری از خواننده‌ها را به خودش جلب کرد و در زمان انتشار بحث زیادی در شبکه‌های اجتماعی راه انداخت.

این سایت در حال حاضر، پروژه دیگری را راه‌اندازی کرده که این بار از آلمان است، با عنوان «نامه‌هایی از آلمان» که ۱۲ نویسنده، فیلم‌ساز، هنرمند، عکاس از ۱۲ منطقه در این کشور داستان زندگی شبانه، تجارت و تاریخ سیاه این کشور روایت می‌کنند. هر کدام از این قطعه‌ها ۵۹ پنس قیمت دارد و دو قطعه اول آن مجانی است.

از برنامه‌های آینده این اپلیکیشن، «نامه‌هایی از یونان» و «نامه‌هایی از هند» است. مشارکت اجتماعی در مطالعه از بزرگ‌ترین اهداف این اپلیکیشن است.

اپلیکیشنی با الهام از پاورقی‌های چارلز دیکنز:

نظر شما ثبت شد و پس از بررسی مدیریت سایت منتشر خواهد شد.