بازگشت به آرشیو

خواننده‌های ژاپنی بیشتر از همه ای‌بوک می‌خوانند

12 اوت 2015، ساعت 9:19

نشر الکترونیک

درست است که انتشار کتاب‌های دیجیتالی در آمریکای شمالی ممکن است به جایگاه بالایی رسیده باشد، اما دنیا هم تلاش دارد از این قافله عقب نماند و شاهدش هم بیشتر از هر جای دیگری در ژاپن است؛ جایی که بیشترین پولی که خواننده‌ها خرج می‌کنند برای خرید کتاب‌های دیجیتال است.

بر اساس تحقیقی که به‌تازگی منتشر شده، در سال ۲۰۱۵ هر کتاب‌خوان در ژاپن ۸۶.۵۰ دلار صرف خرید ای‌بوک کرده است. با فاصله کمی از آن‌ها کتاب‌خوان‌های بریتانیایی هستند که رقم متوسط ۸۴ دلار صرف خرید ای‌بوک کرده‌اند. در حالی که این رقم در آمریکا معادل ۴۶ دلار برای هر فرد است.

تعجب می‌کنید از این که ژاپنی‌ها تا این حد پول‌شان را صرف خرید ای‌بوک می‌کنند؟ نباید تعجب کنید، چون صنعت نشر ژاپن مانگاهای ژاپنی (کتاب‌های کمیک استریپ) را هم در دسته ای‌بوک‌ها قرار داده است و رقم فروش حاصل از این مانگاها در کنار رقم فروش ای‌بوک‌ها قرار می‌گیرد.

۸۰ درصد از کل فروش ای‌بوک‌ها در ژاپن به مانگاها اختصاص دارد و دیدن این محبوبیت هم کار سختی نیست. مانگاهای دیجیتالی می‌توانند در مسیر رفت‌وآمد خوانده شوند، آن هم در دستگاه‌های باریک قابل‌حمل در قیاس با کتاب‌های کت‌وکلفت و از آن جایی که نسل جدید به تلفن‌هایشان چسبیده‌اند، دیجیتالی خواندن کتاب‌ها اصلا عجیب نیست.

در قیاس کمیک استریپ‌ها در آمریکا و مانگاها در ژاپن، اگر کمیک استریپی در آمریکا ۱۰۰ هزار نسخه بفروشد، پرفروش محسوب می‌شود، اما همه چیز در ژاپن سرسام‌آور می‌شود. در سال ۲۰۱۱ مانگایی در ژاپن ۱۱.۸۸۵.۹۵۷ نسخه فروخت.


مطلبی که خواندید بازنویسی و ترجمه این خبر است.

خواننده‌های ژاپنی بیشتر از همه ای‌بوک می‌خوانند:

نظر شما ثبت شد و پس از بررسی مدیریت سایت منتشر خواهد شد.