بازگشت به آرشیو

داستان‌‌های واقعی شنیداری در قالب پادکست

26 اوت 2015، ساعت 9:12

نوآوری و فناوری

دختری در سال ۱۹۹۹ بعد از تمام شدن ساعت مدرسه ناپدید می‌شود، یک ماه بعد جسد دختر را در پارک شهر در حالی که خفه شده پیدا می‌کنند و شش هفته بعد دوست‌پسر دختر، عدنان، را به جرم قتل دختر دستگیر می‌کنند. پسر می‌گوید قتل کار او نبوده و او بی‌گناه است. هر چند که دقیقا یادش نمی‌آید آن بعدازظهر ژانویه کجا بوده است. محکومیت عدنان به حبس ابد فقط بر اساس تایید یک شاهد است، دوست عدنان که می‌گوید به او کمک کرده تا جسد را به خاک بسپارند. اما یک نفر هم یادش است، یکی از هم‌کلاسی‌های دختر که می‌داند عدنان آن زمان کجا بوده. نکته این جاست که این هم‌کلاسی را نمی‌توان پیدا کرد. بعضی‌ها حرف عدنان را مبنی بر بی‌گناهی قبول دارند و بعضی دیگر ندارند.

حالا ماجرای واقعی قتل این دختر بعد از سال‌ها دست‌مایه کاری شده برای چند روزنامه‌نگار قدیمی که پادکست‌هایی درست کنند بر اساس تحقیق از آدم‌های واقعی و در سایتی به اسم Serial این پادکست‌ها را منتشر کنند. این پادکست‌ها در چندین اپیزود و چندین فصل می‌گذرد، موسیقی متن دارد و نقشه‌هایی از مکان‌های مختلف این ماجرا و شناسنامه کل آدم‌های درگیر این ماجرا را می‌توانید در کنار پادکست‌ها ببینید. در هر شخصیت‌هایی هستند که ماجرا را از زاویه دید خودشان تعریف می‌کنند و ما را به هر جایی که دل‌شان می‌خواهد می‌برند.

میزبان این پادکست‌ها یک سال پیش از این ماجرا باخبر شده و از آن روز طی چند ماه همه سندها را مطالعه کرده، به حرف‌های شاهدها در دادگاه و بازجویی‌های پلیس گوش داده و دنبال هر کسی گشته تا ماجرای ۱۵ سال پیش را به یاد بیاورد.

این پادکست‌ها در قالب جدیدی از داستان‌گویی به کسانی ارائه می‌شوند که کتاب‌های شنیداری دوست دارند.

اپیزودهای مختلف این داستان را هم می‌توانید از Serial دانلود کنید و هم می‌توانید آن‌ها را در iTunes گوش بدهید.

داستان‌‌های واقعی شنیداری در قالب پادکست:

نظر شما ثبت شد و پس از بررسی مدیریت سایت منتشر خواهد شد.