بازگشت به آرشیو

چرا کتاب‌خانه‌ها می‌توانند بهترین جا برای اسکان بی‌خانمان‌ها باشند؟

11 نوامبر 2015، ساعت 12:51

متفرقه

خیلی ساده می‌شود از کنار یک کتاب‌خانه عمومی گذشت و نگاهی به‌اش نینداخت. چرا که ما در عصری زندگی می‌کنیم که میلیون‌ها کتاب و روزنامه و مقادیر قابل‌توجهی داده اطلاعاتی فقط با یک کلیک از ما فاصله دارند. به هر حال، پشت آن درها کتابدارها هستند و مراجعه‌کنندگان و حتی مددکارهایی که جامعه را به جای بهتری برای زندگی کردن تبدیل می‌کنند. در حال حاضر، کتاب‌خانه‌ها در حال پیدا کردن راه‌حل‌های جدیدی برای مقابله با مشکلات بی‌خانمان‌ها هستند.

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که روزبه‌روز قدعلم کردن در برابر مسئله فقر سخت‌تر می‌شود. بعضی شهرهای آمریکا تلاش کرده‌اند قانونی را به تصویب برسانند که بی‌خانمان بودن غیرقانونی شود. دادن غذای مجانی به بی‌خانمان‌ها هم در بعضی شهرها جرم محسوب می‌شود. گرم‌خانه‌های ویژه بی‌خانمان‌ها در طول روز بسته است. دمای مناسب، دست‌شویی و جای راحت برای نشستن در کتاب‌خانه‌ها برای کسانی که جایی برای ماندن ندارند باعث شده کتاب‌خانه‌ها جای جذابی برای بی‌خانمان‌ها باشد. در ضمن، کتاب‌خانه همه از طریق کامپیوترهایی به اینترنت وصل‌اند که انواع و اقسام نرم‌افزارها روی آن‌ها نصب شده‌ و آدرس وب‌سایت‌هایی روی آن‌ها در دسترس است که به کار پیدا کردن شغل، گرم‌خانه‌ها و جست‌وجوی مراکز درمانی بی‌خانمان‌ها می‌آید.

کتابدارها هم مشتاق‌اند به بی‌خانمان‌هایی کمک کنند که تعدادشان رو به‌ روز به بیشتر می‌شود و این بی‌خانمان‌ها هم روی کمک آن‌ها حساب می‌کنند.

حالا در سراسر آمریکا، کتابدارها در حال اضافه کردن برنامه‌های جدیدی برای روبه‌رو شدن با مسائلی هستند که بی‌خانمان‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. در ایالت کارولینای شمالی، کتاب‌خانه‌های عمومی در حال حاضر خدماتی مثل کوتاه کردن مو، وعده‌های غذایی و تست فشار خون هم به بی‌خانمان‌ها ارائه می‌کنند. کتاب‌خانه مرکزی فیلادلفیا کافه‌ای در این کتاب‌خانه درست کرده تا بی‌خانمان‌ها در آن جا کار کنند. در سراسر آمریکا، کتابدارها و مددکارهای اجتماعی دارند با هم همکاری می‌کنند تا تغییری در زندگی این افراد ایجاد کنند.

لیز کولمن یکی از این کتابدارها است که در حال حاضر به قهرمانی در شهر نشویل تبدیل شده است. کولمن کلی وقت می‌گذارد تا با بی‌خانمان‌هایی که به کتاب‌خانه می‌آیند آشنا شود و به آن‌ها در یادگیری مهارت‌های اولیه کامپیوتر کمک می‌کند. کولمن مددکارها را هفته‌ای یک بار به کتاب‌خانه نشویل دعوت می‌کند. آن‌ها در کنار هم کار می‌کنند و به سوالات بی‌خانمان‌ها درباره گرم‌خانه‌ها و وعده‌های غذایی جواب می‌دهند. متخصصان بیماری‌های روحی هم هر هفته از کتاب‌خانه بازدید می‌کنند و به بی‌خانمان‌ها مشاوره می‌دهند.

کولمن اعتقاد دارد که کتاب‌خانه‌ها نسبت به باقی ساختمان‌های دولتی مکان‌های گرم و جذاب‌تری برای بی‌خانمان‌ها هستند.

 

آنچه خواندید، بازنویسی و ترجمه این مطلب است.

چرا کتاب‌خانه‌ها می‌توانند بهترین جا برای اسکان بی‌خانمان‌ها باشند؟:

نظر شما ثبت شد و پس از بررسی مدیریت سایت منتشر خواهد شد.