بازگشت به آرشیو

۱۰ عادت بد کتاب‌خوانی که بچه‌ها نباید انجام دهند

16 فوریه 2016، ساعت 10:17

کتاب‌خوانی

می‌خواهیم لیستی به شما بدهیم از ۱۰ عادت بد کتاب‌خوانی که شاید شما حتی بعضی‌هایشان را عادت بدی ندانید:

 

۱. قضاوت کردن کتاب از روی جلدش: این کار را نکنید. این بار بروید سراغ کتابی که در حالت عادی به‌خاطر جلدش حاضر به خواندن‌اش نبوده‌اید. شاید همین کتاب حسابی غافلگیرتان کند.

 

۲. دوباره خواندن کتاب‌هایی که ضرورت ندارند: جلوی خودتان را بگیرید و دوباره سر وقت خواندن کتاب‌هایی نروید که قبلا آن‌ها را خوانده‌اید و ازشان سردرآورده‌اید. مطمئن باشید باز هم می‌توانید کتاب‌های هیجان‌انگیز پیدا کنید.

 

۳. پیدا نکردن معنای واژه‌هایی که بلد نیستید: می‌توانید از کتاب‌هایی که بی‌خیال خواندن‌شان می‌شوید، کلی چیز یاد بگیرید. بنابراین، وقتی دارید کتاب می‌خوانید، حتما دنبال واژه‌هایی که بلد نیستید بگردید.

 

۴. از مطالعه در نور کم پرهیز کنید: این‌ بار که خواستید کتاب بخوانید، حواس‌تان باشد فضا کاملا پر نور باشد. این را باید بگوییم که هر چه‌قدر اتاق پر نورتر باشد، احتمال‌اش کمتر است که حین کتاب خواندن خواب‌تان ببرد.

 

۵. یادتان باشد کتاب‌‌هایی را که از کتاب‌خانه گرفته‌اید با کتاب‌های جدید عوض کنید یا اگر خواندن‌شان را تمام کرده‌اید آن‌ها را به کتاب‌خانه برگردانید. به دیگران این شانس را بدهید که آن‌ها هم از این کتاب‌ها استفاده کنند.

 

۶. خم کردن گوشه صفحه‌ها: ما همه این کار را می‌کنیم، اما شاید بد نباشد نشان کتابی پیدا کنیم و آن را لای کتاب بگذاریم. این‌جوری کتاب‌ها هم شکل و قیافه‌شان را از دست نمی‌دهند و می‌توانیم بارها و بارها سراغ‌شان برویم.

 

۷. به یک جور کتاب خواندن خودتان را عادت ندهید: چرا کتابی از ژانری که تا به‌حال امتحان نکرده‌اید انتخاب نمی‌کنید؟ ممکن است میان کتاب‌های جنایی، فانتزی و غیرداستانی کتابی هم باشد که با نخواندن‌اش از دست‌اش بدهید.

 

۸. در برابر وسوسه خواندن صفحه‌های آخر کتاب قبل از تمام کردن‌اش مقاومت کنید: همه لذت کتاب خواندن را با این کار از بین می‌برید. این بار سعی کنید کتاب را تمام کنید، بدون این که اول سراغ پایان‌اش بروید.

 

۹. قبل از این کتاب را بخوانید، فیلم‌اش را نبینید: اگر خبردار شده‌اید کتابی که قرار بوده بخوانید، تبدیل به فیلم شده و قرار است به‌زودی اکران شود، به جای آن که اول فیلم را ببینید، کتاب را بخوانید.

 

۱۰. این که اصلا کتاب نخوانید: اصلا شما این جا چه کار می‌کنید؟‌ همین حالا یک کتاب بردارید و مشغول خواندن‌اش شوید.

 

آنچه خواندید، بازنویسی و ترجمه این مطلب است.

۱۰ عادت بد کتاب‌خوانی که بچه‌ها نباید انجام دهند:

نظر شما ثبت شد و پس از بررسی مدیریت سایت منتشر خواهد شد.