بازگشت به آرشیو

مشکل بدخوابی‌تان را در سفر با کتاب خواندن حل کنید

29 مارس 2016، ساعت 15:38

کتاب‌خوانی

تعطیلات بهترین وقت برای سفر کردن است، اما اگر قرار باشد از قاره‌ای به قاره دیگری سفر کنید، چه‌طور می‌خواهید با مسئله «جت لگ» یا بی‌خوابی ناشی از مسافرت طولانی با هواپیما دست و پنجه نرم کنید؟

مواجه شدن با مسئله جت لگ به‌خصوص برای آن‌هایی که از خانه کار می‌کنند یا هم‌خانه‌ای ندارند که آن‌ها را برای رفتن به سر کار از خواب بیدار کند، از همه سخت‌تر است. برای مواجهه با مشکل بدخوابی و درست کردن ساعت‌های خواب، این پنج روش به کمک کتاب‌ها بهترین راه‌حل است.

 

به هر برنامه‌ای که به کتاب ربط داشته باشد، جواب مثبت بدهید. وقت‌هایی که جت لگ دارید، خیلی هم خوب است با آدم‌ها قرار بگذارید و ببینیدشان، اما این موقعیت وقتی بهتر می‌شود که درباره چیزی که ذهن‌تان را درگیر می‌کند تبادل‌نظر کنید. این‌جوری وقتی نشسته‌اید، کمتر امکان‌اش وجود دارد که خواب‌تان ببرد. به جلسه‌های کتاب‌خوانی و داستان‌خوانی بروید و سعی کنید در این جلسه‌ها صحبت کنید.

 

به صدای بلند به کتاب‌های شنیداری گوش بدهید. به کتاب‌های شنیداری با صدای بلند گوش بدهید. حتی کتاب‌هایی را پیدا کنید که در آن‌ها شخصیت‌ها داد می‌زنند، صدای دستگاه‌تان را تا جایی که می‌توانید بلند کنید، فقط مراقب باشید همسایه‌ها را نترسانید.

 

کتاب‌هایی را بخوانید که همیشه دوست داشته‌اید بخوانید. یادتان باشد کتاب‌هایی را انتخاب نکنید که مجبورید بخوانید، این‌جوری مجبور می‌شوید بارها و بارها یک پاراگراف را با چشم‌های خمار چندین بار بخوانید، بدون این که سرسوزن ازش سردربیاورید. پیشنهاد این است، کتابی را انتخاب کنید که از همیشه از ته دل دوست داشته‌اید آن را بخوانید. حتی می‌تواند کتابی باشد که همیشه دوست داشته‌اید بخوانید و خجالت می‌کشیدید بخوانید. در حال و هوای جت لگ این کتاب ارزش‌اش را دارد.

 

کتاب‌های قطور و سنگین بخوانید. اگر از آن دسته کتاب‌خوان‌هایی هستید که موقع کتاب خواندن زیادی ولو می‌شوید، وقت جت لگ بهتر است کتاب‌های قطور سنگین انتخاب کنید. این‌جوری خیلی راحت نمی‌توانید دراز بکشید و خواب‌تان ببرد.

 

اصلا نخوابید تا وقت خواب شب‌تان برسد. می‌توانید تمام سطح تخت‌خواب‌تان را با کتاب‌های قطور جلد سخت بپوشانید تا هر وقت خواب به چشم‌تان آمد، نتوانید روی تخت‌تان دراز بکشید. در این حال این‌قدر خسته‌اید که حتی نمی‌توانید کتاب‌ها را جابه‌جا کنید

 

آنچه خواندید، بازنویسی و ترجمه این مطلب است.

مشکل بدخوابی‌تان را در سفر با کتاب خواندن حل کنید:

نظر شما ثبت شد و پس از بررسی مدیریت سایت منتشر خواهد شد.