بازگشت به آرشیو

وسوسه جدید کتاب‌خانه‌های آمریکا برای نوجوانان

9 نوامبر 2016، ساعت 12:07

نوآوری و فناوری

کتاب‌خانه‌های عمومی آمریکا برای این که بتوانند نوجوانان بیشتری را جذب کنند، اتاق‌هایی برای بازی‌های کامپیوتری با تلویزیون‌های بزرگ در نظر گرفته‌اند تا آن‌ها بتوانند با خیال راحت در این فضاها بازی کنند.

این اقدام کتاب‌خانه‌ها ناراضیان زیادی دارد، اما مسئولان آمریکایی معتقدند همین حضور نوجوان‌ها باعث می‌شود کتاب‌ها بیشتر دیده شوند و آمارها هم نشان داده از وقتی بچه‌ها به‌خاطر این بازی‌ها بیشتر به کتاب‌خانه‌ها می‌روند، تعداد بیشتری کتاب هم از کتاب‌خانه‌ها قرض گرفته می‌شود.

در حال حاضر، ۱۵ درصد از کتاب‌خانه‌های عمومی آمریکا در این پروژه شرکت کرده‌اند و این بازی‌ها به همه اعضای کارت‌دار کتاب‌خانه به امانت داده می‌شود. آمارها می‌گویند، از وقتی کتاب‌خانه‌ها اقدام به امانت دادن بازی کرده‌اند، تعداد مکان‌هایی مثل بلاک‌باستر که بازی قرض می‌دهند روز به روز کمتر شده و نوجوانان بیشتری به کتاب‌خانه‌ها مراجعه می‌کنند.

انجمن کتاب‌خانه‌های آمریکا حتی صفحه‌ای در ویکی‌پدیا درست کرده که نشان می‌دهد اگر کتاب‌خانه‌ها بخواهند اتاق بازی راه بیندازند، از کجا می‌توانند لوازم موردنیازش را تامین کنند.

بسیاری از اعضای کتاب‌خانه‌ها نگران‌اند که به این ترتیب کتاب‌خانه‌ها شبیه بازارچه‌ها شوند. در پاسخ به این افراد باید زمانی را یادآوری کرد که بیست سال پیش برای اولین بار کتاب‌خانه‌ها سی‌دی و نوارهای وی‌اچ‌اس به اعضای خود امانت می‌دادند و ده سال بعد، اعضای کتاب‌خانه‌ها می‌توانستند از کتاب‌خانه‌های خود دی‌وی‌دی قرض بگیرند و برای وصل شدن به اینترنت در این مکان‌ها به کامپیوتر دسترسی داشته باشند.

 

آنچه خواندید، بازنویسی و خلاصه این خبر است.

وسوسه جدید کتاب‌خانه‌های آمریکا برای نوجوانان:

نظر شما ثبت شد و پس از بررسی مدیریت سایت منتشر خواهد شد.