بازگشت به آرشیو

ای‌بوک‌های سریالی و طرفداران تازه‌اش در دنیای دیجیتال

22 نوامبر 2016، ساعت 13:17

نشر الکترونیک

داغ‌ترین مد این روزهای دنیای انتشارات دیجیتالی ای‌بوک‌هایی هستند که یا از طریق اپلیکیشن‌ها در گوشی‌های هوشمند کاربران قابل استفاده هستند یا مستقیما به آدرس ای‌میل کاربران فرستاده می‌شوند. انتشاراتی‌های بزرگ و تعدادی از استارت‌آپ‌های حوزه نشر اعتقاد دارند، بیشتر مردم خواندن رمان‌ها را روی گوشی‌های هوشمند‌شان تمام نمی‌کنند، اما آن‌قدر فرصت دارند که هر روز فصلی از کتابی را روی گوشی‌هایشان بخوانند.

داستان‌های سریالی اولین بار در بریتانیای دوره ویکتوریا رخ نشان داد و بعد از آن بود که کم‌کم به روزنامه‌ها راه پیدا کرد. نویسنده‌های بزرگی مثل چارلز دیکنز، لئو تولستوی و جوزف کنراد از جمله کسانی هستند که به این سبک داستان نوشته‌اند. این داستان‌ها در طول پنجاه سال گذشته از محبوبیت‌شان کاسته شده بود، اما در سال‌های اخیر به لطف حضور گوشی‌های هوشمندی که همیشه همراه‌مان است دوباره محبوب شده‌اند.

انتشارات پنگوئن رندوم هاوس مسئول چاپ یک‌چهارم کتاب‌هایی است که در ایالات متحده آمریکا چاپ می‌شود. این ناشر نسبت به محبوبیت این شکل از داستان‌ها خوش‌بین است و خودش شاخه‌ای در این انتشارات به این سبک راه انداخته با عنوان «داستان‌های فصلی.» هر هفته داستانی از تعدادی از نویسندگان این انتشارات برای خواننده‌ها فرستاده می‌شود و خواننده‌ها در انتهای داستان تصمیم می‌گیرند کتاب این نویسنده‌ها را بخرند یا نه.

اوایل امسال، انتشارات سایمون اند شوستر اپلیکیشنی را به بازار نشر معرفی کرد با عنوان Crave. اپلیکیشن Crave این امکان را در اختیار خواننده‌ها قرار می‌داد که مشترک نویسنده‌های موردعلاقه‌شان شوند و هر ۲۴ ساعت لقمه‌هایی از کتاب‌های این نویسنده‌ها را برای خواندن دریافت کنند. این اپلیکیشن به‌درد کسانی می‌خورد که خواندن طولانی‌مدت کتابی و تمام کردن‌اش به دلیل کمبود وقت واقعا سخت است. آن‌ها به کمک این اپلیکیشن هر روز قسمت‌های کوتاهی دریافت و مطالعه می‌کنند و خب خواندن این تکه‌های کوتاه در بین روز، وقتی منتظر اتوبوس یا مترو هستید، واقعا راه خوبی برای مطالعه است.

انتشارات کتاب‌های رمانتیک هارلکین هم اپلیکیشن دیگری طراحی کرده به اسم BookBreaks. این اپلیکیشن به تمام وب‌سایت‌های محبوبی که داستان‌های رمانتیک چاپ می‌کنند دسترسی دارد و می‌تواند روزانه یا هفتگی لقمه‌های کتاب برای‌تان پست کند. در این اپلیکیشن ۳۰۰ میلیون کتاب وجود دارد و هر ماه به تعداد این کتاب‌ها اضافه می‌شود و روزانه حدود ۲۵۰ هزار نفر با این اپلیکیشن کار می‌کنند.

اپل هم به‌تازگی با همکاری PigeonHole و ‌SerialReader بخش‌هایی از رمان‌های کلاسیک را هر روز برای کاربران علاقه‌مندش می‌فرستد.

فرستادن محتوای مجانی برای کاربران باعث می‌شود کتاب‌خوان‌های بیشتری در دنیای دیجیتال درگیر مسئله خواندن و مطالعه شوند و فرستادن سریالی داستان‌ها برای کاربران باعث می‌شود نویسنده‌های جدیدی به خواننده‌ها معرفی شوند و کتاب‌های این نویسنده‌ها در نهایت به‌فروش برسد.

 

آنچه خواندید، بازنویسی و ترجمه این مطلب است.

ای‌بوک‌های سریالی و طرفداران تازه‌اش در دنیای دیجیتال:

نظر شما ثبت شد و پس از بررسی مدیریت سایت منتشر خواهد شد.