بازگشت به آرشیو

هاروکی موراکامی نویسنده موردعلاقه کتاب‌دزدها

13 ژانویه 2017، ساعت 13:08

کتاب‌خوانی

ظاهرا در تورنتوی کانادا این روزها کتاب‌دزدها به هاروکی موراکی بیشتر از باقی نویسنده‌ها علاقه‌مند شده‌اند، دست‌کم این چیزی است که کتاب‌فروش‌ها می‌گویند.

یک کتاب‌فروش در تورنتو می‌گوید، در ماه گذشته، کتاب‌دزدی یک ردیف کامل از کتاب‌های این نویسنده را از کتاب‌فروشی‌اش بلند کرده‌ است و با دزدیدن این کتاب‌ها ۸۰۰ دلار به او ضرر زده است. او می‌گوید، این کتاب‌ها راحت فروخته می‌شوند؛ چون موراکامی نویسنده‌ای است که این روزها خیلی طرفدار دارد.

این کتاب‌فروش می‌گوید، «بر طبق پسند روز این نویسنده‌ها و کتاب‌هایشان عوض می‌شود.» او می‌گوید، «سابقا نسل بیت خیلی میان کتاب‌دزدها طرفدار داشت. از جمله کتاب‌های آلن گینزبرگ و جک کروآک. بعد از آن ولادیمیر نابوکف طرفدار پیدا کرد، مخصوصا کتاب لولیتا و آن‌قدر این کتاب را می‌دزدیدند که مجبور شدیم از قفسه‌ها برش داریم.»

این کتاب‌فروش می‌گوید، «کتاب‌های موراکامی بین نسل جدید طرفدارهای زیادی دارد و دانشجوها دوست دارند نهایتا پنج دلار بابت کتاب پول بدهند و برای‌شان فرقی نمی‌کند این کتاب از کجا آمده باشد.»

کتاب‌فروش‌های تورنتو معتقدند بازار سیاهی بر سر رقابت بین بازار کتاب‌های دست‌دوم پیش آمده. الان کتاب‌های دست‌دوم موراکامی در بازار سه دلار به‌فروش می‌رود.

راه‌حل چیست؟ یکی از کتاب‌فروش‌ها می‌گوید، بهترین کار این است که کتاب‌فروش‌ها تاریخ خرید و فروش کتاب‌ها را در کتاب بنویسند.

 

آنچه می‌خوانید ترجمه و بازنویسی این خبر است.

هاروکی موراکامی نویسنده موردعلاقه کتاب‌دزدها:

نظر شما ثبت شد و پس از بررسی مدیریت سایت منتشر خواهد شد.