بازگشت به آرشیو

هفت سال گذشت

31 دسامبر 2019، ساعت 22:26

خبر

امروز دقیقا هفت سال از روزی که سه کتاب اول‌مان را برای جذب حمایت همگانی روی سایت گذاشتیم می‌گذرد. فراز و نشیب کم نداشتیم. کتاب‌هایی منتشر کردیم که انتشار هرکدام‌ داستانی خواندنی دارد. در این هفت سال بسیار آموختیم و تجربه کسب کردیم. پادکست ساختیم، دوره آموزشی نوشتیم، گفت‌وگو کردیم، نقد شنیدیم، مصاحبه کردیم، نمایشگاه کتاب فارسی دورتادور دنیا برگزار کردیم. زندگی کردیم!

تمامی این‌ها بدون همراهی شما میسر نبود. شمای خواننده، شمای نویسنده و مترجم، شمای ویراستار و ناشر. از اینکه کنار ما هستید سپاسگزاریم.

خوشحالیم که بعد از یک وقفه یکساله، در سال ۲۰۱۹ دوباره کار را از سر گرفتیم. مفتخریم که بازگشت نوگام با ترجمه دکتر اکرم پدرام‌نیا از یولسیزِ جیمز جویس، انجام گرفت. در این فصل تازه، نه تنها نشر الکترونیکی خود را ادامه می‌دهیم بلکه بخش «چاپ بر اساس تقاضا» را نیز آغاز کردیم که موجب توسعه نشر شده است. 

 خبر خوب این است که برای سال ۲۰۲۰ کتاب‌های تازه و متفاوتی در راهند. هم تالیف و هم ترجمه. هم داستانی و هم غیرداستانی. هم کتاب برای بزرگسالان، هم کتاب چند‌زبانه برای کودکان. 

سالی که گذراندیم سال شروع دوباره بود، سال پوست انداختن. و چرخاندن چرخ‌هایی که مدتی متوقف بودند زمان و انرژی زیادی برد اما به راه افتادیم. سالی که در پیش رو داریم، سال پرباری خواهد بود. سال انجام کارهای تازه و گام برداشتن در راه‌های نرفته!  سال تلاش و تلاش و تلاش. 

امیدواریم با نقد و پیشنهاد‌های خودتان راهنمای ما باشید. امیدواریم در کنار ما باشید.

نکته آخر اینکه اولین اتفاق نوگام در سال نوی میلادی، انتشار رایگان نسخه الکترونیکی جلد اول یولسیز خواهد بود. هرچند که از پیش وعده داده بودیم تا پایان سال میلادی نسخه الکترونیک را منتشر می‌کنیم، مشکلات فنی و غیرفنی کار را به تعویق انداخت. اما همکاران ما سخت در تلاشند که کتاب تا نیمه ژانویه ۲۰۲۰ در اختیار علاقه‌مندان در داخل ایران قرار بگیرد. 

با احترام
تحریریه نوگام

 

هفت سال گذشت:

نظر شما ثبت شد و پس از بررسی مدیریت سایت منتشر خواهد شد.