بازگشت به آرشیو

فراخوان داستان‌نویسی: داستان‌های ۹۸

7 مارس 2020، ساعت 22:15

فراخوان

در این روزهای پایانی سال، همه‌مان چشم‌به‌راه سال تازه‌ایم، مگر بارقه امیدی ببینیم، مگر روزنه‌ای پیدا شود که نفسی تازه کنیم. سال ۹۸ را روز پس از روز و ماه پس از ماه، در خون و خشم و التهاب گذراندیم و همچنان پایان این شب سیه نرسیده است. از پس شب‌های بی‌خواب و روزهای بی‌تاب، به فراموشی و گذر زمان اندیشیده‌ایم شاید که خیال آینده توان پیشروی بدهد. توان آنکه قدم جای قدم بگذاریم و بر این روزهای بلند و بی‌رحم غلبه کنیم. 

اما سال ۹۸، لبریز است از قصه‌های تک‌تک ما. لبریز از قصه‌های ناگفته‌ی پنهان زیر تیترهای خبری و هشتگ‌های مجازی. دل‌های ما مملو از عشق و فقدان و خشم و استیصال و امید است. زیر پوسته‌های وحشت و درد، قلب‌هایی تپنده داریم که هر کدام قصه‌های این سال شوم را در خود جای داده است. داستان‌هایی که بند بند وجودمان را می‌فشارد. داستان‌هایی که در چشم‌هایمان پیداست اما بر لب نمی‌آید. 

می‌خواهیم این داستان‌ها را بنویسیم. در نوگام قصد داریم با کمک شما سال ۹۸ را در ادبیات ایران ثبت کنیم. می‌خواهیم برای فردا بنویسیم که از یاد نرود بر ما چه گذشت. می‌خواهیم آیندگان بدانند که در این روزها چه قصه‌هایی در دل داشتیم. ما آدم‌های معمولی کوچه و خیابان… ما آدم‌هایی از هر سوی ایران!

شرایط:

- موضوع اختیاری است و داستان شما می‌تواند در هر ژانری و به هر سبکی نوشته شده باشد اما باید در بستر سال ۹۸ اتفاق بیفتد.

- می‌تواند کاملا واقعی باشد یا از واقعیت الهام گرفته باشد و تلفیق تخیل و واقعیت باشد.

- هر نویسنده می‌تواند تنها یک داستان بفرستد.

- داستان شما نباید در هیچ نشریه آنلاین یا چاپی منتشر شده باشد یا در مسابقه‌ای شرکت کرده باشد.

- داستان باید بین ۵۰۰ تا ۳۵۰۰ کلمه باشد.

- داستان باید در فایل ورد ضمیمه ایمیل شود و اسم فایل حتما اسم داستان باشد.

- اگر نویسنده تمایل دارد ناشناس بماند، می‌تواند به جای اسم کامل از حروف ابتدایی نام و نام‌خانوادگی خود استفاده کند (مثل: م. و.) اما استفاده از اسامی ساختگی پذیرفته نیست. اسم نویسنده (یا همان اختصار نام) باید داخل فایل داستان نوشته شده باشد.

- مهلت ارسال داستان‌ها ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ است.

- داستان‌ها را در ایمیلی با عنوان «۹۸» به ایمیل نوگام بفرستید: [email protected] 

- بی‌توجهی به شرایط فوق باعث حذف داستان شما می‌شود.


داستان‌ها پس از اتمام مهلت ارسال، در نوگام خوانده می‌شوند و دست‌کم ۱۲ داستان‌ منتخب در آذرماه ۱۳۹۹ در یک مجموعه منتشر خواهد شد. نسخه الکترونیکی کتاب رایگان در اختیار خوانندگان داخل ایران قرار می‌گیرد و نسخه چاپی در خارج از کشور در دسترس خواهد بود.

گلچینی از این داستان‌ها نیز به انگلیسی ترجمه شده و در سال ۲۰۲۱ به چاپ می‌رسد. 

برای نویسندگانی که داستان‌شان برای انتشار انتخاب می‌شود، حق‌التالیف در نظر گرفته می‌شود.
پ.ن. لازم به ذکر است که این فراخوان یک «مسابقه» نیست. داستان‌های این مجموعه را ویراستاران نوگام به روال همیشگی انتخاب آثار ارسالی به نشر برمی‌گزینند.

فراخوان داستان‌نویسی: داستان‌های ۹۸:

نظر شما ثبت شد و پس از بررسی مدیریت سایت منتشر خواهد شد.

  • ف صاد

    عالی
    8 مارس 2020، ساعت 9:43 پاسخ
  • امیر

    اسامی داوران را هم اعلام کنید. اعتبار هر مسابقه به داوران‌اش است. همه مسابقه‌های معتبر در دنیا، نام داوران را همان ابتدا اعلام می‌کنند.
    10 مارس 2020، ساعت 20:02 پاسخ
    • ویراستار نوگام

      امیر عزیز، این یک مسابقه نیست. همانطور که توضیح داده شده ما می‌خواهیم یک مجموعه داستان از سال ۹۸ منتشر کنیم. مسابقه‌ای در کار نیست. دوستانی که علاقه‌مند به مشارکت باشند داستان‌هایشان را برای ما می‌فرستند. انتخاب داستان‌ها بر عهده ویراستاران نوگام خواهد بود.
      10 مارس 2020، ساعت 22:24 پاسخ
  • Omid Bahmanipour

    سلام داستان من ۴۶۹۲ کلمه هست؟ حالا میگین چیکار کنم؟!
    24 آوریل 2020، ساعت 21:29 پاسخ