بازگشت به آرشیو

نوگام ۹ ساله شد!

31 دسامبر 2021، ساعت 10:57

یادداشت

نوگام امروز نُه ساله شد.

اگر نوگام در این سال‌ها موفقیتی کسب کرده و قدم مثبتی برداشته، همه و همه مدیون ده‌ها نویسنده، مترجم، ویراستار، کارشناس و حامی است که از سراسر دنیا در برهه‌ای به ما پیوسته‌اند، تجربه، زمان و تخصصشان را بی‌چشم‌داشت در اختیار ما گذاشته‌اند یا از ما حمایت مالی کرده‌اند و این نشر آزاد را شکل داده‌اند. 

هر پیشرفت، ابتکار و بهبودی که در مسیر فعالیت نوگام دیده‌اید، حاصل تلاش و همفکری و همدلی ده‌ها تن است که حتی گاهی نامشان را -به انتخاب خودشان- نمی‌شنوید.

ویدیوی زیر را که دوستان و همکاران نوگام برای تولد نشر ضبط کرده‌اند ببینید:

تا امروز حدود شصت عنوان کتاب در نوگام منتشر شده‌ است. این نشر نه تنها آثار ارزشمند نویسندگان ایرانی را به خوانندگانش معرفی می‌کند بلکه با همکاری با ناشران بین‌المللی، بخش ترجمه فعال و پویایی را شکل داده است.

در سال ۲۰۲۱ نشر نوگام به طور رسمی به عضویت اتحادیه بین‌المللی ناشران مستقل درآمد و در کنفرانس این اتحادیه در کشور اسپانیا نیز شرکت داشت. 

«بقای نوگام در گروی حمایت‌های شماست»

اما ادامه‌ی این مسیر بدون حمایت شما ممکن نیست و بقای نوگام در گروی حمایت‌های مالی و معنوی شماست. ما کتاب‌های بدون سانسور را رایگان در اختیار خوانندگان در ایران قرار می‌دهیم، ولی نشر کتاب هزینه دارد. نباید فراموش کنیم که یکی از اهداف نوگام حمایت از مولف، مترجم و ویراستاری است که زندگی‌اش را صرف خلق این آثار می‌کند. 

ما عهدی بسته‌ایم که در مسیر مبارزه با سانسور و سرکوب فرهنگی از پا ننشینیم. اما در این مسیر به کمک شما نیاز داریم و بدون این کمک‌ها و حمایت‌ها، این نشر مستقل دیر یا زود از دست خواهد رفت. تنها راهی که نوگام می‌تواند نشر مستقلی باقی بماند این است که دوستداران ادبیات و فرهنگ پا پیش بگذارند و حفاظتش کنند.

نوگام بسته‌های عضویت یک‌ساله‌ای دارد که هرکدام از شما که خارج از ایران هستید می‌توانید یکی از آن‌ها را به دلخواه انتخاب کنید و جزو حامیان نوگام شوید. 

اگر تمایل ندارید از بسته‌های عضویت یک‌ساله استفاده کنید، کافی است با خرید کتاب (الکترونیک یا چاپی) از نشر و نویسندگان و مترجمان حمایت کنید. کتاب هدیه بدهید و نوگام را به دیگران معرفی کنید یا حتی بدون انتخاب یک کتاب مشخص، مبلغی دلخواه اهدا کنید. اگر افراد خیری را می‌شناسید که فکر می‌کنید مایلند از نوگام حمایت کنند، این مطلب و صفحه حمایت از نوگام را برایشان بفرستید. 

فراموش نکنید که هر حمایتی هرچند کوچک، می‌تواند به تولد کتابی تازه یا یک ابتکار فرهنگی منجر شود.

اگر در ایران هستید، کتاب‌ها را بخوانید و نوگام را به دوستان و بستگانتان معرفی کنید تا آن‌ها هم بتوانند در لذت خواندن کتاب بدون سانسور شریک شوند.

از شما صمیمانه درخواست می‌کنیم چند دقیقه‌ای وقت بگذارید، صفحه حمایت از نوگام را بخوانید و برای حفظ این نشر بدون سانسور آستین بالا بزنید.

با احترام و ارادت

نوگام

از نوگام حمایت می‌‌کنم

 

نوگام ۹ ساله شد!:

نظر شما ثبت شد و پس از بررسی مدیریت سایت منتشر خواهد شد.